یکی از اقشار پیشگام در این زمینه، مسلمانان فرانسوی هستند که با فراهم کردن امکانات پذیرایی در محل هایی چون مسجد بزرگ پاريس از اواسط آذرماه تا پايان اسفند، همه روزه درهای خود را به روی افراد بی‌ بضاعت می‌ گشايند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با فرا رسيدن زمستان و نفوذ سرمای شديد در اروپا، مساجد و سازمان‌ های اسلامی مستقر در این قاره با گشودن درهای اين مراكز، به ياری افراد بی ‌خانمان و بی ‌بضاعت می ‌شتابند.

یکی از اقشار پیشگام در این زمینه، مسلمانان فرانسوی هستند که با فراهم کردن امکانات پذیرایی در محل هایی چون مسجد بزرگ پاريس از اواسط آذرماه تا پايان اسفند، همه روزه درهای خود را به روی افراد بی‌ بضاعت می‌ گشايند و غذای گرم برای آنان فراهم می کنند. سازمان ‌ها و انجمن ‌های اسلامی دیگر فرانسه نیز به توزيع غذا در ميان مردم نیازمند این کشور می ‌پردازند.

این رویه در دیگر کشورهای اروپایی نیز رونق یافته و به عنوان مثال، مسئولان مسجد الاعتصام بلژيك به مناسبت فرارسيدن فصل سرما، از امروز 10 ژوئن به مدت 10 روز درهای مسجد را به روی نيازمندان می ‌گشايند و مواد خوراكی در اختيار آنان قرار خواهند داد.

با گسترش این فرهنگ و افزایش بحران اقتصادی در اروپا و به تبع آن بالا رفتن شمار نیازمندان، مسلمانان اروپایی ابراز امیدواری می کنند این اقدام باعث خنثی شدن هرچه بیشتر تبلیغات ضد اسلامی رسانه ها شود.
برچسب ها: طرح ، مسلمانان ، اروپا ، اطعام ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار