اسكي يكي از ورزش هاي مفرح زمستاني است كه اگرچه بسيار جذاب، انرژي بخش و شيرين است اما در صورت عدم رعايت برخي نكات ممكن است خطراتي براي ورزشكاران به وجود بيايد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اسكي يكي از بهترين ورزش هاست كه به ويژه در فصل زمستان مي تواند به بهترين نحو هم به عنوان ورزشي مفرح به شادي و سلامتي فرد بيانجامد و هم اوقات فراغت را پر كند.

اسكي هم چون هر ورزش ديگري خطراتي رادر پي دارد كه با دانستن آگاهي و اطلاعاتي مي توان از بروز خطر و صدمات جلوگيري كرد. به عنوان مثال كارشناسان اسكي اغلب توصيه مي كنند كه ورزشكاران با آمادگي بدني كامل به اسكي بپردازد چرا كه اين قضيه مي تواند به كاهش چشمگير صدمه بيانجامد. اين آگاهي بدني از دو جهت مورد بررسي است. در وهله اول آمادگي جسمي و فيزيكي بدن است و در وهله دوم نيز مربوط به رژيم غذايي است. كارشناسان توصيه مي كنند كه اين رژيم و آمادگي جسمي 6 هفته قبل از شروع فصل انجام شود.

روش ديگر براي كاهش صدمات اسكي آموزش ديدن اصولي اسكي است. وقتي اسكي سوار بتواند حركات بعدي خود را پيش بيني کند و در مواقع حساس بهترين تصميم بگيرد ميزان صدمات نيز به نوبه خود كمتر مي شود. به طور مثال در هنگام زمين خوردن نبايد مانع شويم و پس از پايان آن بايد بايستيم.

روش ديگر كاهش صدمات استفاده از يك فيكس مناسب است كه در ناحيه پاشنه قرار داشته باشد. اسكي بازان بايد در انتخاب همه تجهيزات خود دقت لازم را به كار ببندند./آق
برچسب ها: اسکی ، ایمن ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار