مصرف زياد فست فود به بروز علائم اگزما، آسم و رينيت آلرژيك ميان كودكان كمك مي‌كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه رسپيراتوري نتايج يك تحقيق با بررسي 319000 كودك و نوجوان طي 13 تا 14 سال پي‌گيري در كشورهاي مختلف و ارزيابي علائم آسم (خس خس سينه)، آبريزش و گرفتگي بيني و آبريزش و خارش چشم نشان مي‌دهد كه مصرف انواع فست فود به صورت 3 بار يا بيشتر در هفته مي‌تواند باعث افزايش وقوع بيماري اگزما، آسم و رينيت آلرژيك ميان آنها شود.

براساس اين گزارش  محققان افزودند: رواج استفاده از اين غذاها به صورت 3 بار و يا بيشتر از آن ميان افراد مورد مطالعه تا 39 درصد با افزايش خطر ابتلا به آسم شديد در نوجوانان و نيز تا 27 درصد با افزايش خطر ابتلا به آن در كودكان همراه بوده است كه در اين ميان مصرف اين غذاها به طور كلي با افزايش احتمال وقوع رينيت آلرژيك و اگزما نيز همراه بوده است.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه افزود: برخلاف استفاده از فست‌فودها مصرف زياد ميوه در گروه مورد مطالعه با كاهش شدت وقوع اين علائم بين 11 تا 14 درصد ميان نوجوانان و كودكان همراه بوده است.

به گفته محققان توضيحات قابل قبولي براي اين يافته‌ها وجود دارد چرا كه فست‌فودها داراي سطوح بالايي از اسيدهاي چرب اشباع و ترانس هستند كه سيستم ايمني بدن را تحت تأثيرات منفي قرار مي‌دهند و اين در حاليست كه ميوه‌ها سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها و ديگر تركيبات مفيد غني براي بدن هستند./ع2

برچسب ها: اگزما ، آسم ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار