چهار اثر فرهنگی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: حلیم‌پزان ساری، حصیربافی و پوشاک سنتی جلگه مازندران و دهه امامت و غدیر، چهار اثر فرهنگی استان مازندران است که از شهریور امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

فرزانه افزود :: تا قبل از این لاک‌تراشی، گلیمچه متکازین، جشن خرمن، عیارگیران یا شیرواره، ابریشم‌کشی و ابریشم‌بافی و ... نیز ثبت شده که با ثبت چهار اثر فوق تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به 35 اثر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی و اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرگونه اقدامی که منجر به حفظ و احیای اثر شود مورد تأکید و حمایت این سازمان است.

فرزانه افزود: همانطور که زیربنای توسعه در امور مختلف فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود برای فرهنگ‌سازی درست هم باید هویت‌های فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی حفظ شود.

وی ثبت این عناصر فرهنگی ملی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ثبت و بایگانی مستندات آثار باعث می‌شود که مرور زمان و فراموشی انسان خدشه‌ای در حفظ آن وارد نکند/س

برچسب ها: ثبت ، اثر ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.