متخصص گوش و حلق و بيني در سمینار خاطرنشان كرد: انجام عمل بيني لزوماً به معناي كوچك كردن افراطي بيني نيست و رينوپلاستي مدرن شامل رفع نقايص تيغه بيني و در كل همان رينوپلاستي كاركردي است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دبير كميته راهبردي گوش و حلق و بيني وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با اشاره به ضرورت و نياز آشنايي با آناتومي و كاركردهاي داخل بيني يادآور شد:  با توجه به آموزش كامل اعمال جراحي داخل و زيبايي بيني در دوره دستياري قاعدتاً متخصصين گوش و حلق و بيني از جمله رشته‌هايي هستند كه قادر به انجام اين عمل به شكل صحيح آن خواهند بود.

دكتر فرهادي با اشاره به اهميت برگزاري جلسات و دوره هاي آموزشي مشترك گفت: در اين نشست‌ها جامعه پزشكي با مسايل قانوني و حقوق پزشك و بيمار آشنا مي شوند و پزشكي قانوني نيز هر چه بيشتر از حيطه كاري و حد  و حدود تخصص‌ها و حرفه ‌هاي ديگر آگاهي مي يابد.

وي مهمترين نتيجه برگزاري دوره هاي آموزشي نظير اين جلسات را توجه به اين موضوع دانست كه بايد در خصوص برخي بيماران كار پزشكي تيمي انجام داد، در واقع در اين جلسات براي پزشكان قانوني و متخصصان رسته هاي مختلف تخصصي مشخص مي شود كه در بسياري موارد براي دست‌يابي به نتيجه مطلوب بايد به صورت تيمي كار كرد./ح
برچسب ها: بینی ، جراحی ، رینوپلاپستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار