نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از توافق با مسئولان طراز اول برمه مبنی بر تاسیس یک اردوگاه ایرانی برای مسلمانان میانماری به عنوان دستاورد سفر هیات پارلمانی به این کشور، خبر داد و گفت:طرح جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از شرایط بحرانی مسلمانان میانمار به زودی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با یادآوری سفر هیات پارلمانی مجلسشورای اسلامیایران به میانمار با دستور بررسی وضعیت شیعیان این کشور، توضیح داد: پس از کسب مجوز سفر به میانمار هیاتی پارلمانی از سوی مجلس شورای اسلامی با هدف تامین نیازهای اولیه مسلمانان میانمار به این کشور اعزام شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به محض ورود به میانمار هیات پارلمانی ایران از اردوگاه‌های مسلمانان میانمار دیدار کرد و از وضع اسفبار آنها مطلع شد و اقلام ارسالی ایران به مسلمانان را ارائه کرد.

حقیقت‌پور ضمن تشریح دیدارهای هیات پارلمانیبا مسئولان طراز اول این کشور از توافقاتی مبنی بر تاسیس یک اردوگاه ایرانی برای مسلمانان میانماری در این کشور خبر داد.

رایزنی هیئت پارلمانی ایران برای آزادی زندانیان ایرانی در تایلند ویبا اعلام اینکهدر این سفر پیام‌های مسئولان ایرانی و همچنین پیام مقام معظم رهبری به مسلمان این کشور ارائه شد، ادامه داد: ‌در آینده نزدیک طرحی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از شرایط بحرانی مسلمانان میانمار ارائه خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجیمجلس تصریح کرد:‌ در تایلند نیز دیداری با مسئولان این کشور به جهت آزاد سازی زندانیان ایرانی در زندان‌های تایلند انجام گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.