یک کارشناس سیاست خارجی گفت: لابی صهیونیسم در تلاش است با نفوذ در مجلس سنا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را تشدید کند.

فواد ايزدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد احتمالي آمريکا به جمهوري اسلامي ايران مبني بر کنار گذاشتن اختلافات قبلي و به رسميت شناختن حقوق هسته‌اي کشورمان گفت:‌ با توجه به شرايط فعلی آمريکا، کابینه جدید دولت اوباما و اتخاذ سیاست‌های جدید در این مجموعه نمی‌توان بر اينگونه فرضيه‌ها تمرکز کرد.
 
وي ادامه داد: در حال حاضر دو گروه با رویکردی متفاوت در سیاست خارجی آمریکا در حال رقابت با يکديگر براي به دست آوردن قدرت تصميم‌گيري درباره سياست‌هاي آتي این کشور و مساله تعامل با جمهوری اسلامی ايران هستند.
 
ایزدی با اشاره به مواضع این دو گروه فعال در حوزه سیاست خارجی آمریکا افزود: گروه اول بسيار میانه‌رو تر از دسته دوم در ايجاد ارتباط با کشورمان در راستاي منافع آمريکا عمل می‌کند و گروه دوم تنها بر تشديد تحريم‌ها و فشار بر ايران تمرکز دارد.
 
وی افزود: لابي صهيونيسم در تلاش است با نفوذ در مجلس سنا مانع از به قدرت رسیدن گروه اول شود اما جمهوری اسلامی ايران نيز می‌تواند با استفاده از موقعیت چشمگیر و ارتباط‌هاي خاص خود نقشه‌های شوم آنها را برهم زند.
 
ایزدی تصریح کرد: دانش هسته‌اي توسط دانشمندان کشورمان صورت گرفته و حق مسلم ملت ایران است بنابراین اجرای چنین طرحی بسيار بعيد بوده و آمريکا بايد بداند که غني‌سازي اورانیوم متوقف نخواهد شد.
 
 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که آمريکا به وعده‌هايش در قبال لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان عمل نکند جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود و غنی‌سازی اورانیوم پافشاری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، صهیونیسم ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار