فرماندار شهرستان سنندج گفت: درکردستان بواسطه منابع عظیم آب و خاک، بخش کشاورزی محور توسعه همه جانبه است و تقویت زیر ساختهای این حوزه باید در برنامه ریزیهای خرد و کلان ضروریست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، فرماندار شهرستان سنندج در جلسه کارگروه طرح توسعه کشاورزی کردستان افزود:توسعه و تقویت زیر ساختهای حوزه کشاورزی و داوداری باید در برنامه ریزیهای خرد و کلان  استان لحاظ شود چون این بخش ها به ویژه بخش کشاورزی محور توسعه همه جانبه است و توجه بیشتر به این مهم توسط مسؤلان مرتبط ضروریست.
ولی الله میرزایی اصل گفت: مدیران و مسئولین دستگاههای اجرائی باید فعالیت و تلاش در بخش کشاورزی را خدمتی ماندگار به مردم و رشد و ترقی استان بدانند.
میرزایی اصل اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و  264 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 547 میلیارد ریال در کارگروه طرح توسعه کشاورزی شهرستان سنندج مصوب شده است که از این تعداد تاکنون 93 میلیارد و 900 میلیون ریال پرداخت شده است.
فرماندار شهرستان سنندج گفت: تاکنون از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای طرحهای مصوب در کارگروه تنها 17 درصد آن از سوی بانکها پرداخت شده است که این عملکرد شایسته شهرستان مرکز استان نیست.
در ادامه این جلسه در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی 200 طرح کشاورزی با اعتبار 242 میلیاردو 280 میلیون ریال به تصویب رسید و این طرحها زمینه ایجاد و تثبیت شغل برای 199 نفر را فراهم نموده است.
همچنین تعداد 5 طرح جدید کشاورزی جمعا با اختصاص 70 میلیارد و 900 میلیون ریال مصوب گردید که این طرحها برای 26 نفر ایجاد شغل خواهد کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.