در بازدید استاندار خراسان رضوی از تایباد مطرح شد برطرف شدن مشکلات صادرکنندگان شهرستان تایباد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدعارف عارفی، فرماندار شهرستان تایباد در ابتدای جلسه با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان تایباد، وجود گمرک بینالمللی دوغارون، تولیدات مختلف کشاورزی و وجود معادن را ازمهمترین ویژگیهای این شهرستان برشمرد و گفت: شهرستان تلفیقی تایباد با وحدت و اخوت مثال زدنی تشیع و تسنن و پیشینه‌ی فرهنگی و تاریخی خود دارای اقتصادی مبتنی بر آب و خاک و کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: تایباد یکی از قطبهای کشاورزی استان است که در سال 91 بیش از 45000 تن تولید گندم داشته و با وجود خشکسالی 16 ساله و افت آبهای سطحی با 317 حلقه چاه کشاورزی، توانسته رتبههای نخست تولید صیفی‌جات و محصولات جالیزی استان را کسب کرده و در تولید کلزا و جو نیز به مقام نخست استان دست یابد.

وی به پیوستگی تاریخی خراسان و هرات اشاره کرد و گفت: مردم هرات در آداب و رسوم به خراسان نزدیک و متقاضی کالاهای ایرانی و علاقمند به سرمایهگذاری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد به امنیت بالای شهرستان تایباد، تلاش چشمگیر در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیگیری راهاندازی مجدد بازارچه مرزی دوغارون درجهت تامین معاش مرزنشینان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه استاندار خراسانرضوی به شهرستان مرزی و کم برخوردار شد.

وی با تاکید بر اجرای قانون و رعایت الزامات قانونی از سوی دستگاههای اجرایی در جهت کاستن از نگرانی صادرکنندگان؛ ازدحام کالا در گمرک و تجمع کامیون در مرز را موجب ایجاد مشکل اقتصادی و امنیتی و کنترل مرزی عنوان کرد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسانرضوی نیز با اشاره به مصوبه اخیر دولت اظهار کرد: کالا در استان محل خریداری و انجام امور در محل خرید کالا را موجب تسریع در کار و کاهش حجم تراکم در مرزها عنوان کرد.

عاطفی ناظر گمرکات خراسانرضوی نیز در این جلسه پیگیری کاهش تعطیلی گمرک دوغارون و اسلام قلعه و توافق بر کاهش تعطیلی از 73 روز بر 3 روز تعطیلی عید قربان, غدیر و نوروز و افزایش ساعات کار گمرک دو کشور را از مهمترین برنامهها در جهت کاهش ازدحام کالا و مسافر در گمرک عنوان کرد و پراکندگی فعالیتهای تجاری را سبب بروز مشکلات دانست

علیرضا ملکی، رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد نیز در سخنانی تسریع در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور؛ بازگشایی مجدد بازارچه مرزی، راهاندازی تلویزیون دیجیتال، ارتقای فرمانداری تایباد به فرمانداری ویژه، افزایش سهم مردم تایباد به 50 درصد از منطقه ویژه اقتصادی را از مهمترین درخواستهای شهرستان تایباد برشمرد.

محمد حسین فروزانمهر، استاندار خراسانرضوی نیز در ادامه جلسه با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد 4 بانده کردن محور دوغارون، راهاندازی بازارچه مرزی، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، تکمیل و افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری و رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و مشکلات صادرکنندگان و مشکلات بین پایانه مرزی و گمرک قول مساعد داد.


برچسب ها: شدن ، مشکلات ، صادرکنندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.