استاندار اردبیل گفت: گمرکات جمهوری اسلامی ایران پیشانی اعتبار و بالندگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که به تقویت این حوزه باید بیش از گذشته کمک کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزادهمزمان در بازدید از اداره کل گمرکات استان اردبیل افزود: ما از تلاش دست‌اندرکاران گمرک که سعی کردند با استقرار در مرزها و مناطق حساس نقش اساسی و تأثیرگذار را ایفا کنند، تشکر می‌کنیم و معتقدیم گمرکات که پیشانی نظام در تحولات اقتصادی هستند باید به سالم‌ترین فضای تجاری و اقتصادی نیز تبدیل شوند.

وی از صادرات و واردات به عنوان اصلی‌ترین شاخص در توسعه اقتصادی یک جامعه یاد کرد و گفت: گمرکات که نقش اساسی و اولیه در ارتقای تجارت بالنده یک منطقه دارند باید به تجهیزات و امکانات مدرن مجهز شوند و صرفاً در حوزه‌های اقتصادی فعالیت نکنند بلکه به مکانی مناسب در ارتقای شاخص‌های اقتصادی یک جامعه تبدیل شوند.

نیکزاد در ادامه خاطرنشان کرد: در تأمین امنیت جامعه و همچنین پایداری فرهنگ و توانمندی مردمان یک سرزمین نقش گمرک و همچنین توسعه تبادلات و روابط خارجی نقشی بی‌بدیل است به طوری‌که پیشرفت همه‌جانبه یک جامعه را می‌توان در توسعه گمرکات آن جامعه مشاهده کرد.

استاندار اردبیل به همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های ذی‌ربط با گمرکات با هدف شاخص نشان دادن توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: ما در راستای رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله کشور باید در گمرکات خود پیشرفت‌های نوین و مجهز شدن به فناوری‌های جدید را شاهد باشیم که خوشبختانه این روند رو به رشد محرز و مشخص است.

وی شأن و منزلت ملت مسلمان ایران را بالاتر از آمارها و شاخص‌های مطرح شده و دست یافته شده اعلام کرد و گفت: نباید به این توسعه قانع باشیم بلکه همیشه نگاهمان رو به جلو باشد تا بتوانیم شاخصه ایرانی، اسلامی جامعه خود و فرهنگ اصیلمان را به رخ جهانیان بکشیم.

نیکزاد در ادامه به نامگذاری سال به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه به کیفیت تولید داخلی است که خود این امر می‌تواند بستر صادرات رو به رشد را فراهم آورد./س

برچسب ها: اردبیل ، گمرک ، آبروی ، اقتصادی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.