در اجلاس شوراهای شهر مراکز استان‎ها مشکلات شهری در شوراهای شهر مختلف مانند حمل و نقل، بودجه، سوخت و ترافیک مطرح شد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حاج رسولیها، رئیس شورای شهر اصفهان در این اجلاس اظهار کرد: بودجهای که دولت برای شوراهای شهر کشور و شهرداریها در دو سال گذشته پیش بینی کرده، بسیار کمرنگ شده بود و برخی از آن هنوز اختصاص پیدا نکرده است و آخرین آن عوارض سوخت بوده است.

وی افزود: در گذشته تجربه خوبی در موضوع سوخت وجود داشت که 10 درصد سوخت مستقیم به حساب هر شهری واریز میشد، درنتیجه قابل برنامهریزی بود و باید مبلغ سوخت به صورت واقعی محاسبه و به شهرداریهای محله داده تا مشکلات آن مرتفع شود.

رئیس شورای شهر اصفهان یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداریها هزینه زیادی را برای بازگشایی خیابانها انجام میدهند، شرکتهای خدماتی که از معابر استفاده میکنند، اجاره بهایی را به صورت سالانه پرداخت کنند.

عباس شیرمحمدی، رئیس شورای شهر مشهد در ادامه این اجلاس در ارتباط با آلودگی محیط زیست اظهار کرد: مواد آلاینده کارخانهها در آلایندگی محیط زیست موثر است اما در حال حاضر موضوع تلفن همراه و آنتن BTS مطرح میشود که آنها نیز در آلودگی نقش دارند و باید برای آن نیز مصوبهای اتخاذ شود.

در ادامه این اجلاس آتش زر، رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به بافت فرسوده شهرها گفت: مشکل اساسی بافتهای فرسوده، بیمه ساختمانی است، بنابراین در شهر قم مصوب شد تا برای بازسازی بافت فرسوده عوارضی گرفته نشود و برای بازسازی بافتهای فرسوده شهر باید برنامهریزی شود تا کار سریعتر پیش رود.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: کار شوراهای شهر وضع مقررات و مصوبات است و باید نتایج آن نیز پیگیری شود و در امر بازرسیها، فرمانداریها دخیل هستند و اگر مشکلی در بازرسی وجود دارد باید به فرمانداریها داد تا بررسی کنند/س

برچسب ها: ترافیک ، فرسوده ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.