رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان نبود صنعت در جوار دانشگاه های کردستان جهت ارائه آموزش‌های مهارتی را یکی از مشکلات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دانست و از تمامی سرمایه گذاران کردستانی درخواست همکاری نمود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، رستمی رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه 8000 دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان بالغ بر6000 نفر بومی هستند.
وی به وجود چهار مرکز علمی کاربردی در سال 87 در استان کردستان  اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در استان 17 مرکز علمی کاربردی مشغول آموزش به فارغ التحصیلان است.
رستمی با بیان اینکه هم اکنون آموزش‌ها در جهان 70 درصد مربوط به آموزش‌های فناوری و مهارتی است، خاطرنشان کرد: این آمار در حالی است که در دانشگاه‌های کشورمان این میزان به 13 درصد می‌رسد که تمام تلاش دانشگاه علمی –کاربردی، سوق دادن این آموزش های نظری به سمت آموزش‌های فناوری و مهارتی است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان نبود صنعت در جوار دانشگاه های کردستان جهت ارائه آموزش‌های مهارتی را یکی از مشکلات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دانست و تصریح کرد: به تمامی کارخانه دارهای کردستانی که درخواست مجوز تاسیس شعبه این دانشگاه را در جوار کارخانه شان داشته باشند به سهولت مجوز تاسیس اهدا خواهد شد و از تمامی سرمایه گذاران کردستانی درخواست همکاری نمود.
رستمی خاطرنشان کرد: از اقدامات مهم این دانشگاه، آماده کردن دانشجویان برای محیط شغلی و مهارت‌های فنی دوره‌های کارورزی است و این دانشگاه آمادگی برگزاری دوره های ضمن خدمت تمامی ادارات استان را دارد و در پایان  نیز به افراد شرکت کننده در این دوره ها گواهی پایان دوره معتبر دانشگاهی با تایدیه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اهدا خواهد شد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در پایان پیوند دو دستگاه آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی را  عامل رفع نیازهای ضروری بازار کار و اشتغال منطقه  دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی تلاش دارد تا کمبودها و خلاهای موجود در بازار کار را با رشته های تخصصی مورد نیاز منطقه پوشش دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.