پايگاه خبري روسيا اليوم در گزارشي به گمانه زني ها در خصوص استعفاي "ديمتري مدودف" از منصب نخست وزيري روسيه پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه خبري روسيا اليوم در آغاز گزارش خود با عنوان"آيا انتظار مي رود مدودف از منصب خود كناره گيري كند" مي افزايد: كارشناسان، وضعيت نخست وزير روسيه را ارزيابي كرده و شايعاتي دائما در خصوص احتمال استعفاي وي از منصب‌اش در روسيه رد وبدل مي شود.

براساس نظرسنجي ها شهروندان روسي ديگر به مدودف اطمينان نداشته و وي را در حال حاضر شخصي نمادين به شمار مي آورند.

در همين رابطه "گليپ بافلوفسكي" رئيس صندوق موسوم به "سياست فعال" روسيه شايعات درگرفته در خصوص استعفاي مدوديف از نخست وزيري را چندان پايدار نمي خواند و ريشه اين شايعه را به پس از تشكيل كابينه توسط پوتين مي داند.

وي در ادامه شيوع اين شايعات به خاطر تمركز بر روي ضعف كابينه جديد و شخصيت سياسي مدوديف مي داند و از استعفاي داوطلبانه مدودف سخن به ميان مي آورد.

در ادامه گزارش همچنين "اولگ كودينوف" رئيس مركز پزوهش ها و مشاورات سياسي روسيه در مورد اين موضوع مي گويد هيچ كس نمي تواند در خصوص طرح هاي بعدي پوتين پيش بيني داشته باشد اما آنچه مسلم است اختلافات بين رئيس جمهور و نخست وزير است كه در زمينه هاي گوناگون بويژه در چگونگي حكومت داري وجود دارد و در صورت بركناري مدودف، پوتين فردي را كه براي حالت هاي فوق العاده آماده باشد، جايگزين وي مي كند.
برچسب ها: روسیه ، مدودف ، استعفا ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار