در حالی کە طبق آمار نمادهای رسمی یک میلیون و 900 هزار نفر در عراق از سوءتغذیه و گرسنگی مفرط رنج می برند، یک عضو فهرست العراقیە برای درمان دندان درد خود در یک بیمارستان خارجی ، ٢٥ میلیون تومان دریافت کردە است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ بر اساس یک سند منتشر شدە، "احمد العلوانی" نمایندە فهرست العراقیە در پارلمان عراق، برای درمان دندان درد خود در کشور اردن، مبلغ ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار دینار عراقی معادل ٢٥ میلیون تومان از هیات رئیسە پارلمان عراق پول دریافت کردە است.

طبق این سند، العلوانی در نامەای رسمی، درخواست هزینە ٩ میلیون و پانصد هزار دینار عراقی برای انجام معالجات دندان درد خود در یکی از بیمارستان‌های کشور اردن را خطاب بە هیات رئیسە پارلمان عراق، مطرح کردە است.

"اسامە النجیفی" رئیس پارلمان عراق کە وی نیز عضو فهرست العراقیە است، در کمال ناباوری موافقت خود را با این هزینە گزاف درمان دندان درد یک عضو هم فهرست خود را اعلام کردە است.

 برای تائید نهایی این خبر با مدیر بخش مالی پارلمان عراق تماس گرفت و وی نیز صحت این خبر را تائید و در عین حال تاکید کرد کە هزینە درمان اعضای پارلمان طبق قانون بر عهدە بودجە پارلمان است.

اختصاص این هزینە گزاف برای دندان درد یک نمایندە پارلمان در حالی صورت میگیرد کە چندی پیش وزارت توسعە و برنامە ریزی عراق با انتشار بیانیەای اعلام کرد یک میلیون و 900 هزار نفر در عراق از سوءتغذیه و گرسنگی مفرط رنج می برند و 23 درصد مردم در سراسر کشور در فقر مطلق به سر می‌برند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.