استاندار کردستان گفت:هفته وحدت بهترین فرصت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت تقویت هرچه بیشتر وحدت و انسجام اسلامی در جامعه با فعالیت های هدفمند و موثر دستگاه های فرهنگی در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، شهبازی افزود:همه دستگاه های فرهنگی باید در کنار مردم فرهنگ دوست و با بصیرت کردستان در جهت تحقق پیام وحدت آفرین بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) و منویات رهبری(عظیم الشان) در این ایام فرخنده برنامه های فرهنگی موثر را برنامه ریزی و اجرا کنند.
وی با توجه به فرهنگی بودن کردستان واعلام این مهم از سوی رهبرمعظم انقلاب بیان کرد:مناسبت ها و آیین معنوی و ملی درمیان مردم کردستان جایگاه ویژه ای دارد،که انعکاس آنان از سوی رسانه های جمعی می تواند،بهترین معرف برای فرهنگ غنی این منطقه باشد.
استاندار کردستان با اشاره به برنامه های منحصر به فرد مردم کردستان در مساجد،تکایا و منازل در ایام مبارک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) در ماه مولود تاکید کرد: همه دستگاه های فرهنگی استان باید در جهت برگزاری باشکوهتر این آیین معنوی نهایت همکاری و همراهی را با مردم داشته باشند ورسانه های جمعی بویژه صدا و سیما نیز باید به بهترین نحو ممکن جهت معرفی هرچه بهتر آیین های مولودی خوانی مردم این منطقه تلاش کند.
شهبازی  یکی از مهم ترین تکنیک های دشمنان ایران اسلامی را ایجاد تفرقه بین مذاهب و قومیت های اعلام کرد و گفت:دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بر ایجاد تفرقه به ویژه بین شیعه و سنی تاکید داشته اند، که خوشبختانه با هوشیاری مردم و با اقدام تاریحی امام راحل (ره)  در نامگذاری هفته وحدت این توطئه نقش برآب شد.
به گفته استاندارکردستان، هفته وحدت یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی در راستای ایجاد اتحاد و همبستگی در میان مسلمانان داخل و خارج از کشور است و انتظار می رود که از این ایام فرخنده برای تاکید بیشتر بر انسجام مسلمانان با هدف مقابله با توطئه های دشمنان اسلام بهره برداری شود.
به گفته وی نامگذاری هفته وحدت اقدام سنجیده و عالمانه ای بود که امام راحل (ره) برای خنثی کردن توطئه های دشمن آن را عملی کرد و امروز همه مسوولین فرهنگی،روحانیون و اقشار مختلف جامعه وظیفه دارند در جهت تحقق آن تلاش کنند.
وی ایجاد وحدت را بهترین اقدام در مقابله با تهدید دشمنان خواند و عنوان کرد:دستگاه های فرهنگی و شخصیت های دینی و صاحبنظر باید برای تحقق هر چه بهتر پیامهای وحدت آفرین تلاش کنند،چراکه وحدت و عزت مسلمانان مایه سربلندی دین مبین اسلام است.وی اظهارداشت:عمل به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان درمقابله با برنامه های تفرقه انگیز دشمنان بسیار موثر و تعیین کننده است ، بنا بر این باید همه برنامه های فرهنگی هفته وحدت در کردستان بر اساس تحقق منویات ایشان تدوین شود.
شهبازی در پایان تقارن هفته وحدت ودهه مبارکه فجر را فرصتی غنی برای تبیین برنامه های انقلاب اسلامی درایجاد انسجام و برادری بیشتر بین مذاهب اسلامی خواند و گفت: فعالان فرهنگی باید در برنامه های خود این نکات را بیشتر مد نظر داشته باشند./س
برچسب ها: وحدت ، منویات ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.