مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آماده شدن این اداره کل به منظور شرکت در جشنواره سراسری صدای عشایر در تهران خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فریدون فعالی از برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با مهم برشمردن معرفی فرهنگ عشایر فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که بیشترین جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده، این جشنواره را فرصتی مناسب دانست تا ظرفیت‌های فرهنگی این استان به بهترین نحو ممکن معرفی شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود گفت: معرفی پوشاک عشایری، برپایی سیاه چادر و نمایش کوچ عشایر، راه‌اندازی غرفه شهدای عشایر فارس، آیین‌های سنتی، بازی‌های محلی، موسیقی و نوای عشایر، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه عشایر، سفره‌های سنتی، پخت غذا و نان محلی، نمایشگاه عکس کوچ و آداب عشایری، معرفی اسب‌های عشایر، محصولات دامی، فرش و گلیم و برپایی شب فرهنگی عشایر و معرفی آموزش و پرورش عشایر به صورت زنده موضوعاتی است که بدان پرداخته می‌شود./س

برچسب ها: جشنواره ، صدای ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.