در بیانیه‌ای سه تشکل بزرگ دانشجویی در محکوميت اقدام ترويستي در دانشگاه حلب‌ آمده است: از اردوغان اشک تمساح را باور کنیم یا کشتار جوانان بی‌گناه دانشجوی سوری را؟

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، جنبش عدالتخواه دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیانیه مشترکی در محکوميت حمله تروريستي به دانشگاه حلب منتشر کردند که متن آن به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بای ذنب قتلت

به کدامین گناه کشته شدید؟

خبر تأسف بار بمباران دانشگاه حلب، در اولین روز امتحانات برادران و خواهران دانشجویمان، به شدت موجب تأثر و اندوه ما جامعه دانشگاهی ایران شد. در حمله وحشیانه تروریست‌ها، 82 تن از دانشجویان، اساتید و یاران ما در خط مقدم مقاومت به خاک و خون کشیده شدند.

برادران و خواهران ایمانی ما در سوریه این روزها، که هدف هتک حرمت‌ها و قتل و غارت‌ها و کشتارها قرار می‌گیرند، گناهی جز ایستادگی بر آرمان‌های مقاومت ندارند. حملات وحشیانه عمال آمریکا و اسرائیل و ترکیه، قطر و عربستان، به جایی رسیده‌اند، برای به اصطلاح آزادی سوریه «مردم بی گناه» سوریه و «دانشجویان و جوانان» سوریه را می‌کشند.

این تروریست‌های چند ملیتی که هدفی جز تأمین منافع آمریکا و غرب ندارند و وهابیت ضد اسلام عربستان باز آنها را حمایت می‌کند و ترکیه اردوغان آرزوهای تاریخی خود را از آنها طلب می‌کند، امروز و پس از نزدیک دو سال فتنه انگیزی دیگر برای افکار عمومی جهان شناخته شده‌اند. از آقای اردوغان اشک تمساح را باور کنیم یا کشتار جوانان بی‌گناه دانشجوی سوری را.

ترکیه خواستار دموکراسی برای سوریه‌ای است که مردمش را می‌کشد؟

ترکیه دیکتاتوری شاهان وهابی بعضی کشورهای عرب را نمی‌بیند که به فکر دموکراسی در سوریه است؟ مردم مظلوم بحرین و یمن جزو انسان‌های روی زمین نیستند؟ و همه این‌ها سؤالاتی است که جامعه جهانی و به خصوص مردم ترکیه از آقای اردوغان می پرسند. و البته «هیچ ظلمی نیست که انتقامی از آن گرفته نشود»

کشورهای عرب حامی تروریست‌های سوریه هم بدانند، بیش از آنکه به فکر اصلاحات در سوریه باشند، فریاد ملت خویش را بشنوند و دست از بیداد بردارند که به فرموده پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله و علیه و آله : "الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم."

به سران این کشورها هشدار می‌دهیم و یادآوری می‌کنیم که در عاقبت دوستان دیکتاتور خویش بنگرند، که صدام و قذافی و بن علی و مبارک و امثالهم ، هم با دخالت در ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه به این نقطه رسیدند.

ما اعضای اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، با ابراز تأسف و تأثر خود از این واقعه دردناک و ضمن تسلیت به خانواده‌های این دانشجویان شهید و ملت سوریه، خواستار اعلام انزجار جامعه جهانی، از کشتار بی رحمانه تروریست‌ها هستیم و اعتقاد داریم که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار