شهردار اردبیل گفت: کلیه هزینه‌های مربوط به تعریض و عقب‌نشینی کوچه‌ها و معابر به صورت تهاتری در پروانه ساختمانی لحاظ شده و اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، صدیف بدری صبح امروز در نشست با شهرداران مناطق مختلف اردبیل اظهار داشت: اعمال تعریض و عقب‌نشینی در کوچه‌ها بر اساس مصوبات طرح جامع و تفصیلی شهر و ابلاغ شورای شهر به شهرداری اعمال می‌شود که ما در اکثر مناطق به ویژه محدوده داخل شهر و بافت‌های فرسوده با ساخت و سازهای جدید این تعریض و عقب‌نشینی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اعمال تعریض در کوچه‌های 16 و 20 متری و همچنین معابر 10 و 12 متری با تسهیلات ویژه و همچنین محاسبه بهای زمین مورد نظر در صدور پروانه به صورت تهاتری خاطرنشان کرد: با اعمال این مقررات ساخت و ساز‌ها و همچنین عقب‌نشینی و تعریض در محله‌ها و شوارع مختلف سرعت گرفته و ما شاهد استقبال خود همشهریان از اجرای این طرح هستیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: ما بر اساس ضوابط اعمال شده در هر محله و همچنین وضعیت کوچه‌ها، معابر و شوارع ضوابط تراکم و تسهیلات ویژه در این زمینه را اعمال می‌کنیم و معتقدیم با اعمال این مقررات بخش عظیمی از نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

بدری به پرداخت تسهیلات ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: ما در ساخت‌ و سازهای جدید میزان تعریض و عقب‌نشینی را مشخص کردیم تا مشکلات سابق در عبور و مرور خودروها به ویژه خودروهای خدمات‌رسان و امدادرسان در داخل کوچه‌ها و شوارع تنگ برطرف شود.

این مسئول عنوان کرد: در شهر اردبیل و در معابر قدیمی ما با مشکل امدادرسانی در وقوع حوادث غیر‌مترقبه روبرو هستیم و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه باید صورت گیرد، چرا که به معنای واقعی رفت و آمد در این کوچه‌های تنگ در صورت ضرورت و کارهای اورژانسی بسیار سخت و گاه غیر‌ممکن می‌شود که به همین دلیل شهرداری ضوابط و مقررات تعریض و عقب‌نشینی را در صدور پروانه‌ها و پایان کار‌ها اعمال کرده تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

تعریض و بازگشایی معابر حرکتی اساسی با مشارکت مردم

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هیچ معابری بدون مطالعه و اعمال مقررات و قوانین طرح تفصیلی شهر بازگشایی نمی‌شود و ما قطعاً تسهیل در رفت و آمد و همچنین ضرورت خدمات‌رسانی به شهروندان را در اولویت قرار دادیم و انتظار داریم در این امر مشارکت همه جانبه مردم را به ویژه در احیای ساخت و سازهای قدیمی و توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازهای جدید منطبق بر طرح تفصیلی شهر را شاهد باشیم.

بدری افزود: امروز در اکثر شهرک‌های جدید‌الاحداث مقررات مربوط با افق 20 حتی 50 ساله اعمال شده و موردنظر است به طوری که اکثر معابر و کوچه‌ها و خیابان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حداقل در بلند مدت جوابگوی تردد شهروندان و ساکنین منطقه باشند.

وی تصریح کرد: به تنهایی شهرداری و یا شورای شهر نمی‌تواند در تعریض،‌ بازگشایی و عقب‌نشینی ورود پیدا کند، چرا که این کار نیاز به همدلی بیشتر دارد تا شهرداری بتواند با بازگشایی معابر فراخ‌تر بتواند رفت و آمد مردم را تسهیل کرده و خدمات‌رسانی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان را ارتقا بخشد.

شهردار اردبیل ادامه داد:‌ البته در این زمینه مدیریت واحد شهری یکی از الزامات است که نبود آن گاهی به توسعه ناموزون و همچنین تخریب‌های بی‌سرانجام منجر می‌شود، در حالی که با مدیریت واحد شهری می‌توان تمام این نواقص را با دید درست و افق آینده‌نگرانه برطرف کرد.

بدری در پایان سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر ما در محله‌های قدیمی و دارای ساختمان‌های با بافت فرسوده با مشکل خدمات‌رسانی در فصول مختلف به ویژه زمستان روبرو هستیم که امکان برف‌روبی و ارائه سرویس‌های دیگر را برای ما غیر‌ممکن کرده است که ما سعی کردیم بر اساس طراحی‌های کارشناسی محدوده عقب‌نشینی و تعریض را مشخص کرده و با بودجه‌ای که برای این امر در نظر گرفتیم سر و سامانی واقعی به وضعیت شهری ببخشیم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، برف روبی ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.