رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایزان گفت: شجاعت داوران كنونی فوتبال ایران، كمتر از شجاعت داوران دهه 60 نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسین عسگری در شهركرد، در پاسخ به این سوال كه برخی از كارشناسان، داوران دهه 60 را شجاع تر از داوران كنونی می دانند، افزود: این گونه نیست كه داوران كنونی محافظه كار تر از داوران گذشته اند، چرا كه شجاعت داوران امروزی كمتر از دهه 60 نیست.

به گفته وی، شرایط داوری در دوره جدید، متفاوت است چرا كه داوران در این دوره، به شدت زیر ذره بین می باشند و امكانات كنونی در زمینه بازنگری عملكرد داوران بیشتر از گذشته است.

وی گفت: 30 تا 40 سال پیش، بازی كه به پایان می رسید همه چیز تمام شده بود اما این دوره بر عكس شده است و بازی كه به پایان می رسد تازه بررسی موشكافانه داوری ها آغاز می شود.

عسگری گفت: در این زمان پس از پایان هر بازی، شبكه های مختلف تلویزیونی، رادیویی، خبرگزاری ها و روزنامه ها به عملكرد داوران می پردازند.

به گفته وی؛ در گذشته داوران هر اشتباهی مرتكب می شدند، در همان بازی تمام می شد و ممكن بود تماشاگران در ورزشگاه به قضاوت داوری اعتراض كنند، اما اكنون، قضاوت و اشتباه داوری در یك بازی، تا سال های بعد نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

عسگری، درباره وظیفه دپارتمان یادآور شد: دپارتمان، مسئول آماده سازی داوران است و كارهای اجرایی مربوط به دپارتمان می باشد.

به گفته وی؛ با توجه به نیاز داوران در سطح كشور برای حضور در مسابقات مختلف، دپارتمان باید داوران را آماده كند تا داوران مسئولیت سنگین قضاوت برعهده داشته باشند و از سوی دیگر تیم های از ناحیه داوری دچار ضرر و زیان نشوند.

وی، درباره دامن زدن برخی از رسانه ها به اختلاف سلایق دپارتمان و كمیته داوران گفت: این مساله دیگر تمام شده است و دامن زدن به آن از سوی برخی از رسانه ها به دلیل این است كه آنها می خواهند برای خود خبر سازی كنند.

به گفته وی؛ برخی از رسانه ها علاوه بر این كه كمك حال داوری نیستند، بیشتر به دنبال دامن زدن به اختلاف سلیقه ها می باشند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، در خصوص استانداردهای بین المللی در زمینه آموزش داوران گفت: امكاناتی وجود دارد كه داوری كشور بتواند نیاز داخلی و بین المللی را جوابگو باشد تا داوران ایرانی بتوانند با داوران دیگر كشورها رقابت كنند.

عسگری گفت: بین المللی شدن یك داور به منزله این است كه داور تازه اول راه است و باید مسیر طولانی را برای باقی ماند در سطح بین المللی طی كند.

وی گفت: هم اكنون 204 كشور عضو فیفا می باشند و هر كشور به صورت میانگین چهار تا پنج داور بین المللی دارد و داوران بین المللی همیشه باید در بالاترین سطح آمادگی باشند.

عسگری گفت:اگر یك داور در سطح بین المللی رشد نكند، نمی تواند در سطوح بالاتر پیشرفت كند و داوران همیشه كار سختی پیشرو دارند.

به گفته وی؛ داوران نباید تنها به قضاوت در لیگ برتر اكتفا كنند، بلكه باید به دنبال سطوح بالاتر بین المللی باشد زیرا داوران آماده انتخاب می شوند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، درباره استفاده از داوران وطنی در بازی های شهرآورد گفت: این عمل از دوران عنایت رییس سابق كمیته داوران فدارسیون فوتبال آغاز شد و تا زمان اكنون ادامه یافته است و باید به داوران كشور اعتماد كرد چرا كه داوران ایران از توانمندی بالایی برخورداند.

عسگری، درباره جامعه داوری استان چهارمحال و بختیاری گفت: سطح داوری این استان نسبت به فوتبال آن بالاست و هم اكنون چندین داور از این استان در سطح لیگ برتر و لیگ دسته یك و فوتسال قضاوت می كنند.

با حضور حسین عسگری؛ رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران، از موعد بنیادی فر، به عنوان داور بین المللی لیگ برتر تقدیر شد./س

برچسب ها: داوری ، فوتبال ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.