فرش دستباف فارس جایزه نوآوری نمایشگاه دموتکس آلمان را در بین 25 کشور از آن خود کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس با بیان این خبر گفت: هر ساله در نمایشگاه تخصصی فرش دموتکس برترین ها در شش رشته نوآوری، فرش کلاسیک، مدرن کلاسیک، مدرن، قدیمی ترین فرش و بهترین کلکسیون فرش معرفی می شوند.

محمد علی دیده روشن اظهار داشت: امسال 200 طرح از 25 کشور برای شرکت در برترینهای دموتکس آلمان به رقابت پرداختند که در هر رشته سه فرش به فینال این رقابت رسیدند و دستبافته ای از استان فارس متعلق به شرکت فرش ذوالانواری توانست عنوان برترین نوآوری را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: گرچه در سالهای گذشته ایران جوایز بیشتری را به خود اختصاص می داد اما امسال شرکت کنندگانی از کشورهای نپال، هند و ترکیه جای ایران را گرفتند و عنوان برترینها را به خود اختصاص دادند.

نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس دلیل این امر را حضور کمرنگ ایرانیان در نمایشگاه امسال دموتکس عنوان کرد.

دیده روشن گفت: اگر دولت خواهان استمرار کسب مقام فرش ایرانی در رقابتهای جهانی و ارتقای جایگاه فرش ایران در بازارهای جهانی است باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا حمایت کند.

مراسم انتخاب برترینها در نمایشگاه دموتکس 13 ژانویه (24 دی ماه جاری) در محل این نمایشگاه واقع در شهر هانوفر آلمان برگزار شده است.

شرکت فرش ذوالانواری یکی از شرکت های فعال تولید کننده و صادرکننده فرش دستباف و دستبافته های عشایری در استان فارس است و سال گذشته نیز برنده جایزه برترین فرش مدرن کلاسیک از این نمایشگاه شد./س

برچسب ها: فرش ، فارس ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.