رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از بهره برداری نخستین شهرک حمل و نقل استان تا یک ماه آینده در خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه آیدین رحمانی در نشست خبری افزود: شهرک حمل و نقلی آذرآبادگان خوی که از سال گذشته و در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع آغاز شده از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این شهرک نخستین شهرک حمل و نقلی آذربایجان غربی است که در مرحله بهره برداری قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی یکی از مهمترین اولویت های کاری این اداره کل است، ساخت شهرک حمل و نقلی آذرآبادگان خوی هم به صورت کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

رحمانی ادامه داد: با اتمام عملیات ساخت شهرک حمل و نقلی آذرآبادگان خوی تجمیع شرکت ها در یک محل، جلوگیری از تردد های زائد در جاده ها که هم افزایش ایمنی و صرفه جویی در مصرف سوخت را در پی دارد و از طرفی دسترسی راحت تر صاحبان کالا به ناوگان حمل و نقل کالای استان امکان پذیر خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی یادآور شد: ایجاد این شهرک همچنین در کیفی سازی خدمات بخش حمل و نقل جاده ای، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمدزایی در منطقه تاثیربسزایی خواهد داشت.

رحمانی در ادامه همچنین از برگزاری دوره بازآموزی قوانین و مقررات صدور بارنامه برای متصدیان شرکت های حمل و نقل کالای آذربایجان غربی خبر داد.

وی افزود: در این دوره آموزشی 120 نفر از متصدیان شرکت های حمل و نقل کالای استان که در 6 نوبت برگزار شد حضور داشتند و آموزش های لازم در زمینه قوانین و مقررات صدور بارنامه را فراگرفتند.

وی با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره بازآموزی ادامه داد: آموزش قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل، موارد فنی نرم افزار سیستم صدور بارنامه و نحوه درج اطلاعات در سامانه درگاه ملی بار از جمله مواردی بود که در این دوره توسط کارشناس حمل و نقل استان تدریس شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان غربی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دو دوره دیگر نیز تا پایان سال جاری برای بهره مندی سایر متصدیان شرکت های حمل و نقلی استان برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.