عملیات نصب ضریح جدید اباعبدالله الحسین (ع ) به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول دربارگاه ملكوتی آن حضرت دركربلا آغازشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ، عوامل كارگاه تحت پوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت این آستان مقدس صبح جمعه كار جابجایی ضریح مطهر را آغاز كردند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات مدت زمان اجرای این عملیات را 45 روز اعلام كرده است.

شماری از زایران ایرانی در صحن ملكوتی آن حضرت در كربلا ، از مساعدت های مقام معظم رهبری و ستاد بازسازی عتبات عالیات در ساخت و نصب ضریح جدید اباعبدالله حسین (ع) قدردانی كردند.

زهرا حسینی، زایر تهرانی در این باره اظهار داشت: مشاركت كشورم در ساخت و نصب ضریح جدید امام حسین (ع)، زمینه های پیوند دوباره بین شیعیان عراقی و ایرانی را مستحكم كرده است؛ آنان دریافته اند كه حمایت های ما در حد شعار نیست.

وی افزود: این اقدام كه البته با رضای خدا انجام شده، به برادران و خواهران شیعه عراق كه در این برهه از هر سو مورد همجه كفار قرار گرفته اند، این پیام را می رساند كه رمز موفقیت همه ما توسل به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است و در سایه اتحاد و همدلی در زیر پرچم امام حسین (ع) است كه پیروز خواهیم شد.

زایر دیگر ایرانی كه خود را حسین برادران و دانشجو معرفی كرد، گفت: این اقدام جمهوری اسلامی ایران، بالاتر از هر دیپلماسی سیاسی است و قلب های مهربان بین دو ملت شیعه ایران و عراق را به هم نزدیك كرده است.

وی افزود: امروز وقتی كه نام و نشان مجری بازسای بارگاه امیر مومنان حضرت علی (ع) به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات از روی ماكت طرح در نجف را مشاهده كردم به خودم خیلی بالیدم؛ ساخت ضریح جدید امام حسین (ع) نیز افتخار دیگر ملت بزرگ ایران است.

برادران افزود: من چند سال گذشته نیز به كربلا آمده بودم اما امروز حس كردم كه نوع برخورد مردم كربلا متفاوت بود؛ خیلی محترمانه تر و صمیمی تر رفتار می كردند؛ فكر می كنم علاوه بر روی كارآمدن دولت شیعه تبار در عراق، مشاركت جمهوری اسلامی ایران به معنای عام در بازسازی اماكن مذهبی و نیز عمران شهری عراق در این زمینه تأثیر زیادی داشته است.

ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) كه پس از 6 سال با كار هنرمندان ایرانی در دهه كرامت به پایان رسید، بعدازظهر عاشورا مصادف با 10 محرم از قم و تهران حركت كرد و پس از گذشتن از استان های مركزی، لرستان و خوزستان به سمت كربلا انتقال یافت. /س
برچسب ها: عملیات ، نصب ، ضریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.