با گذشت سه روز، درگيري ها در ميدان گازي در الجزاير که کانون بحران گروگان گيري بود همچنان ادامه دارد و آمارهاي متفاوتي ارائه مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ، گزارش ها نشان مي دهند که بيش از ششصد نفر از افرادي که در اين ميدان گازي به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده اند و رسانه هاي داخلي در الجزاير نيز از کشته شدن بيست گروگان در عمليات نيروهاي ارتش اين کشور خبر داده اند.
شماري از گروگان هاي آزاد شده از جمله پنج نروژي به کشور خود بازگشته اند ولي گمان مي رود گروگان گيران همچنان در تاسيسات گازي حضور دارند و گفته مي شود شماري از کارکنان تاسيسات نفتي نيز در اين مکان هستند.
هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا گفته است به صورت روزانه با همتاي الجزايري خود در ارتباط است و نمي توان دولت الجزاير را متهم اين حادثه دانست زيرا عاملان اين حمله تروريست هستند که به اين تاسيسات حمله و اقدام به گروگان گيري کرده اند.
با اين حال، آمريکا اشاره اي به اينکه آيا در اين اقدام به الجزاير کمک کرده است يا نه و اگر کمک کرده است، به چه شکل بود نکرد. با اين حال انگليسي ها گفته اند که اطلاعي از شروع حمله و عمليات نداشتند ولي هر دو دولت انگليس و آمريکا تاييد کرده اند که شماري از شهروندانشان در اين حملات کشته شده اند. گروگان هاي خارجي آزاد شده در مصاحبه با تلويزيون اين کشور گفته اند قدردان ارتش الجزاير هستند.
با وجود ادامه بحران گروگان گيري، آمريکا و برخي ديگر از کشورها قول کمک به الجزاير در مقابله با القاعده و ديگر گروه هاي تروريستي را داده اند. در حالي که عمليات نظامي فرانسه در کشور همسايه ادامه دارد، به نظر نمي رسد که قول همکاري هاي بلند مدت بتواند کمکي به حل مشکلات در کوتاه مدت بکند.
در سه روز گذشته، آمارهاي متفاوتي از شمار گروگان ها و تلفات گروگان گيري منتشر شده است؛ چهارشنبه رسانه هاي الجزايري اعلام کردند که چهل و يک خارجي به گروگان گرفته و دو نفر نيز کشته شده اند. روز پنجشنبه شمار گروگان ها در رسانه هاي الجزايري به بيش از ششصد (پانصد و هفتاد و سه الجزايري و شصت و چهار خارجي) نفر رسيد و اعلام شد که پنجاه نفر اعم از گروگان و شبه نظامي نيز جان خود را از دست داده اند.
رسانه هاي دولتي الجزاير روز جمعه از آزادي صد نفر از صد و سي و دو گروگان آزاد و سي نفر از گروگان ها و گروگان گير ها کشته شده اند.
برچسب ها: بین الملل ، الجزایر ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار