ینس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ جمعه اعلام کرد این کشور که هنوز از هشت تبعه خود در مرکز گازی «ان امناس» الجزایر بی خبر است، باید خود را برای شنیدن اخبار بد آماده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ینس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ جمعه اعلام کرد این کشور که هنوز از هشت تبعه خود در مرکز گازی «ان امناس» الجزایر بی خبر است، باید خود را برای شنیدن اخبار بد آماده کند.

استولتنبرگ در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت:« ما در زمانی قرار داریم که به عنوان یک ملت خود را برای شنیدن اخبار بد آماده می کنیم.»

نروژ هنوز از سرنوشت هشت کارمند نروژی استات اویل از مجموع هفده کارمندی که این گروه نفتی در این مرکز در زمان حمله گروه افراطی ، در اختیار داشت ، بی خبر است.

استولتنبرگ گفت شمار زیادی از افراد که هویت آنان هنوز مشخص نشده است در عملیات نظامی روز پنجشنبه الجزایر کشته شده اند و این عملیات هنوز ادامه دارد و گروگان هایی نیز در اختیار ربایندگان قرار دارند.

نخست وزیر نروژ اعلام کرد این اخبار را از همتای الجزایری خود دریافت کرده است.

استولتنبرگ در گفتگوی تلفنی یک ساعته خود با نخست وزیر الجزایر تاکید کرد اولویت باید امنیت گروگان ها باشد.

نخست وزیر نروژ تصریح کرد :« ما باید به ویژه امیدوار باشیم دیگر خانواده ها اخبار خوبی از الجزایر دریافت کنند.»

نروژ دو هواپیمای بیمارستانی یکی در الجزیره و دیگری در سیسل ایتالیا مستقر کرده است و هنوز منتظر مجوز مقامات الجزایری برای فرود آمدن احتمالی این هواپیماها در «ان امناس » و خارج کردن اتباع نروژی و خارجی است.

لارس کریستین باچر یکی از مقامات بلند پایه استات اویل اعلام کرد اوضاع در محل بسیار مبهم و بسیار وخیم است.
برچسب ها: نروژ ، الجزایر ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار