در عمليات آزاد سازي گروگان ها در الجزاير دوازده تن ديگر کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،شبکه تلویزیونی پرس تی وی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: در عملیات آزادسازی گروگان ها در میدان گازی ان امیناس دوازده تن دیگر از گروگان ها کشته شدند.

یک منبع امنیتی الجزایر جمعه در سخنانی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد دوازده گروگان از آغاز عملیات ارتش الجزایر علیه گروه افراطی عامل گروگان گیری صدها تن در روز چهارشنبه در مرکز گازی در منطقه صحرا ، کشته شده اند.

این منبع تصریح کرد:« علاوه بر هجده تروریستی که کشته شدند، دوازده تن از کارکنان الجزایری و خارجی جان خود را از دست دادند.»

این منبع درباره شمار و ملیت قربانیان خارجی توضیحی نداد و تصریح کرد این آمار موقتی است.

پیشتر ،خبرگزاری رسمی الجزایر اعلام کرده بود هجده افراطی در مرکز گازی «ان امناس» به دست نیروهای ویژه الجزایر در حمله ای که پنجشنبه برای آزاد کردن گروگان ها آغاز شد ، کشته شدند.

بنابراعلام این منبع ، نیروهای ویژه الجزایر همچنین حدود صد گروگان خارجی را که در اختیار افراطیون قرار داشتند آزاد کردند.

یک منبع دولتی در برابر انتقادات چندین پایتخت خارجی در خصوص این حمله ، در گفتگو با خبرگزاری الجزایر اعلام کرد این حمله که در شرایط دشواری انجام شد ، از فاجعه ای واقعی پیشگیری کرد.

اشاره وی به یک گروه مجهز به زرادخانه جنگی مرکب از موشک ، موشک انداز ، نارنجک و تیربار بود.

به گفته این منبع امنیتی الجزایر، این گروه که مرکب از افرادی از ملیت های مختلف است ، می خواست گروگان ها را به مالی منتقل و از آنان به عنوان ابزار مبادله استفاده کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار