باکتری های دهان وارد رگ های خونی شده و می توانند قلب را آلوده و مانع کارکرد درست آن شوند.

دکتر اکبر فاضل، فوق تخصص دندان پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان دو نوع بیماری مختص دهان شما را درگیر می کند.

نوع اول مربوط به فیزیک و ظاهر دندان است به این صورت که مینای دندان از بین رفته و عفونت های اعصاب ایجاد می شود که در نهایت سبب پوسیدگی دندان می گردد.

نوع دوم زمانی است که دندان ها از نظر ژنتیک قوی باشند و در این صورت بافت های اطراف دندان دچار آسیب شده و به تدریج از بین می روند.

وی در خصوص تاثیر رعایت نکردن بهداشت دهان بر تنفس گفت: به دلیل این که مسیر عبور خوراکی ها از طریق دهان است بدین ترتیب اگر دهان تمیز نباشد دائماً همراه غذا، چرک و عفونت های میکروبی داخل لثه ها وارد ریه می گردد و مشکلات اساسی را در سیستم تنفسی ایجاد می کند.

فاضل در خصوص بیماران دیابتی تصریح کرد: چون بیماران دیابتی به عفونت ها بیشتر پاسخ مثبت می دهند پس باید بهداشت دهان و دندان را جدی تر  بگیرند، زیرا یکی عوامل تحلیل پلاک لثه و دندان میکروب و عفونت است.

پس اگر بیماران دیابتی بهداشت دهان را رعایت کنند تحلیل بافت اطراف دندان هایشان بسیار کاهش می یابد.

فاضل همچنین به بانوان باردار توصیه کرد: قبل از شروع بارداری به دندانپزشک جهت برطرف ساختن جرم ها و پلاک های لثه ای و عفونت های میکروبی و پوسیدگی های دندانی مراجعه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درصد ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند دو برابر بیشتر است و در همین خصوص تئوری های خاصی ارائه شده است که می گوید باکتری های دهان وارد رگ های خونی شده و به قلب می رسند و از همین نظر می توانند قلب را آلوده کنند و مانع کارکرد درست آن شوند./ح
برچسب ها: دندان ، بیماری قلبی ، لثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار