تجاري سازي صنعتي پيشرفته ترين سامانه آبياري هوشمند کشاورزي جهان در شيراز آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طراحي و ساخت اين سامانه که 3 سامانه پيشرفته آبياري نوين دارد نخستين بار در جهان به دست متخصصان ايراني انجام شده است .
مدير مرکز تحقيقات کشاورزي فارس گفت : هم اکنون 18 کشور درخواست خريد اين ايستگاهها را ارائه کرده اند که قرار شد پس از تامين نياز داخلي به اين کشورها صادر شود.
آقاي صوفي افزود : با استفاده از اين سامانه در مزارع و باغهاي کشاورزي علاوه برصرفه جويي تا 60 درصدي در مصرف آب ، موجب افزايش 20 درصدي توليد محصول نيز مي شود .
او گفت : اين سامانه داراي بخشهاي اندازه گيري دماي هوا ، رطوبت و تبخير و تعرق گياه ، اعلام زمان و شروع آبياري ، زمان قطع آبياري و آبياري خودکار است .
مدير مرکز تحقيقات کشاورزي فارس گفت : اين سامانه قابليت کنترل و آبياري از راه دور به همراه سامانه هاي ارسال و دريافت اطلاعات به صورت پيام کوتاه را نيز دارد.
آقاي صوفي افزود : نمونه هاي مشابه اين سامانه در جهان وجود دارد اما چون در اين سامانه 3 سيستم پيشرفته بصورت همزمان استفاده شده آنرا در جهان منحصر به فرد کرده است و ايران نخستين سازنده اين دستگاه با قابليتهاي جديد در جهان محسوب مي شود.
مدير عامل کارخانجات مخابراتي ايران نيز گفت: در مرحله نخست ، هزار دستگاه در اين کارخانه توليد و به کشاورزان و متقاضيان عرضه مي شود .
آقاي همتي با بيان اينکه تمامي مراحل طراحي و ساخت اين سامانه توسط محققان داخلي انجام شده هزينه توليد انبوه سامانه برنامه ريزي آبياري هوشمندکشاورزي را کمتر از 8 ميليون ريال اعلام کرد و افزود : اين سامانه هوشمند در مدت 5 سال به همت محققان مرکز تحقيقات جهاد کشاورزي فارس طراحي و ساخته شده است .
آقاي خرد، رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس نيز با اشاره به حمايت اين سازمان از محققان در طراحي و ساخت سامانه برنامه ريزي آبياري هوشمند کشاورزي گفت : با حمايت مالي سازمان جهاد کشاورزي ، اين دستگاه در اختيار بهره برداران قرار مي گيرد و به کشاورزان تسهيلات يارانه اي پرداخت مي شود .

برچسب ها: سامانه ، آبیاری ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار