مدير كل صدا و سيماي قم گفت: به كار گيري ابزار هاي هنري و خلق آثار هنري جذاب در موضوعات ديني سبب تقويت باورها و ارزشهاي ديني مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهرام محمدي نيا در گفتگو با ستاد خبري پنجمين جشنواره نمار و نيايش به روايت دوربين، با بيان اينكه نماز و نيايش دو مقوله مهم ديني هستند اظهارداشت: برگزاري جشنواره هايي همچون جشنواره نماز و نيايش مي تواند در برجسته كردن اين دو مقوله مهم ديني نقش مهمي داشته باشد.
وي تصريح كرد: اينگونه جشنواره ها در توسعه و نهادينه كردن فرهنگ نماز و نيايش بسيار موثر است و باعث تشويق و ترغيب هنرمندان و ارتقاء سطح فرهنگ و بينش هنري و تقويت باور ها و ارزشهاي ديني بخصوص مقوله نماز و نيايش مي شود.
مدير كل صدا و سيماي قم با بيان اينكه به كار گيري ابزار هاي هنري و خلق آثار هنري جذاب در موضوعات ديني سبب تقويت باورها و ارزشهاي ديني مي شود تصريح كرد: به عنوان مثال يك فيلم يا يك عكس ميتواند دنيايي از معارف ديني  را نشان دهد و اين معارف نسل به نسل انتقال داده شود كه ما نمونه هاي از انها را امروزه به خصوص از دوران دفاع مقدس شاهد هستيم.
محمدي نيا بيان داشت:اينگونه جشنواره ها سبب تقويت گرايش هاي ديني هنرمندان مي شود و همين امر سبب رشد فضائل اخلاقي و تشويق و ترغيب آنان به گام برداشتن در مسير معارف ديني مي شود.
وي نقش رسانه ها را در ترويج فرهنگ نماز و نيايش مفيد دانست و ادامه داد:با توجه به ظرفيت ها يي كه رسانه ها به خصوص در بعد اطلاع رساني دارند بايد از اين ظرفيت ها در گسرش فرهنك نماز و نيايش و تقويت مباني فرهنگ عمومي مبتني بر ارزشها و باورهاي ديني بهره گرفت و در اين زمينه صدا وسيماي مركز قم با پخش برنامه هاي مختلف به خصوص نماز جماعات در اين راستا اقدامات خوبي را انجام داده است.  
پنجمین جشنواره ملی نماز ونیایش از 2 تا 5 بهمن ماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در قم و همزمان سی مرکز استان کشور برگزار می شود./ي2

برچسب ها: جشنواره ، نماز ، نیایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار