مردم توانایی تشخیص داروی تقلبی را ندارند و آن کسی که مانع ورود داروی تقلبی و قاچاق به داروخانه ها می شود، دولت و نهادهای ناظر هستند.

دکتر عبداللهی، داروساز و مدیر جامع داروسازی عبیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود داروهای قاچاق به داروخانه ها گفت: در ایران سیستم پخش رسمی دارو شامل توزیع کننده های رسمی، تقریبا همه داروهای کشور را توزیع می کنند و عملا راه نفوذ داروهای قاچاق از طریق بخش های رسمی بسته است.

وی درباره فروشنده های چمدانی که اقدام به فروش اقلام دارویی غیر مجاز در داروخانه ها می کنند، گفت: بعضی از فروشنده های چمدانی وارد داروخانه ها می شوند و بعضی از اقلام دارویی غیر مجاز را با قیمت های پایین تر ارائه می کنند که البته اکثریت داروخانه ها استقبال نمی کنند.

عبداللهی در توضیح فروشنده های چمدانی گفت: زمانیکه کمبود دارو ایجاد می شود، برخی اقلام دارویی از طریق غیر رسمی وارد کشور می شود که این دارو می تواند داروی سالم باشد که از طریق غیر قانونی وارد کشور شده و یا اینکه داروی تقلبی باشد، که این دو نوع دارو از طریق فروشنده های چمدانی وارد داروخانه ها می شود.

عبداللهی درباره نحوه تشخیص داروهای تقلبی توسط مردم گفت: معمولا توانایی تشخیص داروی تقلبی را ندارند و آن کسی که مانع ورود داروی تقلبی و قاچاق به داروخانه ها می شود دولت و نهادهای ناظر هستند.

اما یکی از راه های تشخیص، داروی تقلبی از داروی سالم وجود برچسب اصالت بر روی بسته بندی داروهاست.

عبداللهی افزود: داروهای گران قیمت و کمیاب، مکمل ها و داروهایی که خارج از فهرست هستند از گزینه هایی هستند که در فروش چمدانی استفاده می شوند./ح

برچسب ها: دارو ، چمدانی ، داروخانه ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.