معاون صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: به منظور کاهش آلایندگی بخش حمل و نقل، ارتقای سطح استاندارد سواری و موتورسیکلت در دستور کار قرار دارد.

محسن صالحی نیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به راهکارهای وزارت صنعت برای کاهش آلایندگی ناشی از بخش حمل و نقل افزود:یکی از راهکارهای اصلی ، ارتقای سطح آلایندگی انواع سواری از استاندارد یورو2 به یورو4 است.

وی ادامه داد: البته از نظر ما شرایط مناسب برای تولید خودروهای با استاندارد یورو4 در کشور وجود ندارد چراکه هنوز سوخت مناسب برای این نوع خودروها در کشور تامین نشده است.

صالحی نیا تصریح کرد:با این وجود شرکت ملی نفت اعلام کرده که از اواخر سال جاری توزیع سوخت مناسب در هشت کلان شهر و از انتهای سال 92 در سراسر کشور آغاز می شود.

وی افزود: البته خودروهای ما در حد نمونه با استاندارد یورو4 تولید و از مرکز ثبت نیز تائیدیه دریافت کرده است تا در چرخه تولید انبوه قرار گیرد.

صالحی نیا بیان کرد براین اساس از ابتدای سال 92 برنامه مشخص و مدونی برای عرضه خودروهای با استاندارد یورو 4 اجرا می شود.

معاون صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص تولید موتور سیکلت های استاندارد نیز اظهار داشت:هم اکنون هیچ موتور سیکلت غیر استاندارد در کشور تولید نمی شود و و همه تولیدات دارای استاندارد یورو2 هستند.

وی خاطرنشان کرد:البته در آینده نزدیک سطح استاندارد موتورسیکلت ها نیز به یورو3 ارتقا می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار