مهمد بچیروویچ با تصمیم به بیرون کشیدن تیم خود از بازی مقابل همیاری باخت تیم خود را طبق قوانین جدید فدراسیون رقم زد و در پایان هفته پانزدهم تیمهای قشم و نفت سپاهان از صعود به دور پلی آف بازماندند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مهمد بچیروویچ سرمربی تیم بسکتبال مهرام با اعتراض شدید به داوری در اواسط کوارتر سوم بازی با همیاری زنجان تصمیم به بیرون کشیدن بازیکنان از میدان گرفت و با این کار باخت فنی تیم خود را طبق قانون رقم زد.

این اتفاق در شرایطی افتاد که تیم مهرام با 15 امتیاز از حریف عقب بود و پس از چند بار بحث مهدی کامرانی با واحدپور داور بازی و چند تصمیم داوران ، به یکباره بچیروویچ بازیکنان خود را از زمین فراخوانده و تمام اعضای تیم به رختکن رفتند. بعد از گذشت چند دقیقه بار دیگر بازیکنان مهرام برای ادامه مسابقه به زمین برگشتند اما داور مسابقه طبق بخشنامه ای که نزدیک به یک هفته قبل به اطلاع تیمها رسانده شده بود تیم مهرام را 20 بر صفر بازنده اعلام کرد.

حسن نوربخش رئیس سازمان لیگ بسکتبال هم که در سالن حضور داشت با تایید این تصمیم داوران گفت: ما به تمام تیمها اعلام کرده بودیم هر تیمی که اقدام به ترک زمین مسابقه حتی برای مدت کوتاهی کند با باخت فنی مواجه می شود. در این بازی هم مهرامی ها نه تنها زمین را ترک کرده بلکه به رختکن رفتند.

** زنجان برنده دو کوارتر و نیم

 تیم بسکتبال زنجان با سالن شش هزار نفری مملو از تماشاگر میزبان اولین بازی هفته پانزدهم لیگ  و مصطفی هاشمی و بهرام رمضان سرمربیان سابق تیمهای مهرام و نفت تهران به عنوان مهمانان ویژه بود.

مهدی کامرانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه، مارکو میلیچ و هومن رضایی ترکیب اولیه مهرام و آرن داودی، علی باهران، سعید داورپناه، مهدی اسماعیلی و دیه گو فاجاردو ترکیب اولیه همیاری را در این دیدار تشکیل می دادند.

زنجان با گذشت چند دقیقه از شروع بازی نقطه ضعف مهرام را پیدا کرده و با پرتابهای سه امتیازی پیاپی کرم احمدیان و سعید داورپناه از حریف فاصله گرفت. مهرامی ها طی دو دقیقه در میانه های کوارتر پنج گل سه امتیازی دریافت کردند و کوارتر اول را از دست دادند به طوری که با کنترل زنجانی ها بر بازی در پایان ده دقیقه این تیم  23 بر 12 نتیجه را در دست داشت.

سعید داورپناه با پشت سر گذاشتن دوران بعد از مصدومیت و کرم احمدیان با وجود مصدومیت در بازی قبل بهترینهای زنجان در این کوارتر بودند.

** برد مهرامی ها در کوارتر دوم و اولین بازی السون

بچیروویچ برای اولین بار در اوایل کوارتر دوم السون بازیکن جدید خارجی خود را بازی داد که با توجه به هماهنگ نبودن این بازیکن با ترکیب، مارکو میلیچ بازیکن اسلونیایی تیم خیلی زود جای وی را در زمین گرفت. تا اواسط این کوارتر هم زنجان بازی را با پرتابهای موفق در اختیار داشت اما خطاهایی که از پویا تاجیک و علی باهران گرفته شد علاوه بر سه خطایی کردن هر دو بازیکن باعث افت بازی تیم هم شده و اختلاف بیشتر از ده امتیاز به تدریج به پنج امتیاز کاهش یافت.

مارکو میلیچ با خطاهایی که از بازیکنان زنجان گرفت در این دقایق برای مهرام موثر عمل کرد اما زنجان در دو دقیقه آخر نیمه بار دیگر به خود آمده و نیمه اول را 38 بر 30 برنده تمام کرد.

صمد نیکخواه بهرامی در پایان نیمه به وضعیت داوری معترض بوده و زخمهای روی دست خود را که در برخورد با بازیکنان حریف به وجود آمده بود به داوران و ناظران نشان می داد. صمد در پایان نیمه با حسن نوربخش رئیس سازمان لیگ هم که در سالن حضور داشت صحبت کرده و خطاهای حریف را با نشان دادن دست خود به نماینده فدراسیون یادآور شد. این از اولین اعتراضات مهرامی ها به داوری بود.

** 15 امتیاز اختلاف و بازی و نیمه تمام

زنجانی ها در نیمه دوم هم بار دیگر شرایط شروع بازی را تکرار کرده و حدود پنج دقیقه مهرام را بدون گل نگه داشتند با این شرایط اختلاف دو تیم به 15 امتیاز رسید.

در این دقیقه مهدی کامرانی طبق گفته داوران به خاطر نشان دادن حرکتی به واحدپور داور بازی یک خطای تکنیکال دریافت کرده و به این ترتیب با توجه به داشتن یک تکنیکال از دیدارهای قبلی بازی با پتروشیمی را در هفته شانزدهم از دست داد. کامرانی لحظاتی بعد با بی احترامی دوباره به واحدپور داور مسابقه با خطای دیسکالیفه مواجه شد هر چند با شرایط پیش آمده در بازی فرصت اعلام خطای دیسکالیفه وی تا بازگشت تیم از رختکن پیش نیامد.

در این دقیقه خطای حمله ای از مارکو بازیکن خارجی تیم مهرام گرفته شد که کادر فنی مهرام با اعتراض به این خطا تیم را از زمین بیرون کشیده و شرایط بعدی پیش آمد.

گفتنی است در حالی که مهرام در کوارتر سوم موفق به کسب هیچ امتیازی نشده بود،صمد نیکخواه بهرامی هم تا پایان بازی تنها یک امتیاز به دست آورد. سعید داورپناه در این دیدار با 16 امتیاز یکی از بهترینهای زمین بود. کرم احمدیان و آرن داودی هم 9 امتیاز به دست آوردند.مهدی اسماعیلی هم یکی از بهترینهای زنجان در این دیدار بود.

** شوک قشم به سقوط ختم شد!

در دیگر بازیهای هفته پانزدهم تیم بسکتبال قشم با تساوی 64-64 با صنایع ماهشهر در وقت عادی و شکست 76 بر 74 در وقت اضافی از صعود به مرحله پلی آف بازماند. قشمی ها هفته قبل سرمربی خود را به خاطر نتایج ضعیف از کار برکنار کردند. تیم نفت سپاهان نیز با شکست سنگین 91 بر 69 مقابل پتروشیمی بندرامام سرنوشتی مشابه با قشم پیدا کرد.
تیم دانشگاه آزاد چهارمین شکست پیاپی را با نتیجه 91 بر 85 مقابل دانشگاه آزاد تجربه کرد و ماهان اصفهان 66 بر 49 شهرداری گرگان را شکست داد.

با توجه به باخت فنی مهرام هیچ امتیازی در جدول رده بندی به این تیم تعلق نگرفت و به این ترتیب تیم ماهان در رده دوم جای مهرام را گرفت./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار