متخصصان و مهندسان کارخانه ماشین سازی تبریز، پس از ماه ها تلاش موفق به تولید دستگاه فرز سنتر عمودی 1250 vmc برای نخستین بار در کشور شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز، در جمع خبرنگاران، افزود: این دستگاه مجهز به گیربکس اتوماتیک zf بوده و از نظر ساختاری چدن مستحکم و پایداری دارد که به لحاظ کیفیت یکی از بهترین نوع ماشین های فرز سنتر در جهان است.

خادم اصل افزود: دستگاه فرز مورد اشاره چهار محوره بوده که با انجام مطالعات بیشتر توسط محققان مرکز آموزش کارخانه، می توان ظرفیت آن را به پنج محور نیز ارتقا داد.

وی، میزان دقت دستگاه مزبور را بسیار بالا و درصد خطا پذیری آنرا بسیار جزیی و در حد صفر عنوان کرد که بر اساس داده های رایانه ای می تواند قطعات را با دقت بسیار بالا و در اندازه های مختلف برش دهد.

خادم اصل، طراحی، ساخت و تولید دستگاه فرز سنتر عمودی در کارخانه ماشین سازی تبریز را افتخاری برای صنعت کشور برشمرد و اظهار کرد: ساخت این دستگاه مطابق با استانداردهای جهانی بوده و یکی از ماشین افزارهای بسیار استراتژیک صنعت کشور است.

وی، ظرفیت ساخت دستگاه فرز عمودی در ماشین سازی تبریز را سالانه تا 300 دستگاه اعلام و یادآوری کرد: اگر تولید این دستگاه مهم صنعت کشور در این واحد تولیدی مورد حمایت دولت قرار گیرد، سالانه به طور متوسط و در پایین ترین سطح 36 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز اضافه کرد: هرچند ساخت و تولید دستگاه یاد شده بیشتر برای استفاده داخلی صنعتگران است، اما با حمایت های دولتی می توانیم همین میزان را به کشورهای خارجی صادر کنیم./س

برچسب ها: تولید ، دستگاه ، فرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.