فرانس24 در خبري فوري از فرار 15 تن از گروگان ها در الجزاير از دست گروگان گيران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  15 خارجي از جمله يک زوج فرانسوي که گروه هاي افراطي آنها را در يک تاسيسات گازي الجزاير گروگان گرفته بودند، موفق به فرار شدند.
شبکه تلويزيوني خصوصي النهار به نقل از يک منبع رسمي گزارش داد: پانزده خارجي از جمله يک زوج فرانسوي از يک تاسيسات گازي در منطقه اين آمناس در شرق الجزاير از دست آدم ربايان فرار کردند .
 
منابع دولتي الجزاير در همين حال به خبرگزاري فرانسه اعلام کردند تاييد اين خبر در چنين شرايطي غير ممکن به نظر مي رسد.

ارتش الجزاير روز پنجشنبه اين تاسيسات تحت بهره برداري گروه بريتيش پتروليوم انگليس، استات اويل نروژ و سوناطراک الجزاير را محاصره کرد.

سفارت فرانسه از تاييد اين خبر خودداري کرد. 

سخنگوي دولت فرانسه صبح پنجشنبه در پاريس اعلام کرد نمي تواند حضور فرانسوي ها را در بين گروگان ها تاييد کند.

يک گروه اسلامگراي وابسته به القاعده حدود 40 خارجي را روز چهارشنبه در اين تاسيسات گروگان گرفتند و توقف عمليات نظامي فرانسه را در مالي خواستار شدند.  

آدم ربايان سپس پايان محاصره ارتش الجزاير را خواستار شد.

شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار پيشتر اعلام کرده بود يکي از گروگانها چهارشنبه شب در تماس تلفني با اين شبکه گفت گروگان گيران تا دندان مسلح هستند و تهديد کرده اند اگر ارتش الجزاير براي آزادي گروگانها تلاش کند، تاسيسات گازي را منفجر خواهند کرد. 


اين فرد در تماس تلفني با فرانس بيست و چهار که بخشي از آن از اين شبکه پخش شد، با لحني که آرام به نظر مي رسيد گفت: آنها در آن واحد به دو مکان حمله کردند، وارد شدند و در روز روشن همه گروگانها را در يک جا جمع کردند. 

افراد مسلح سپيده دم چهارشنبه به تاسيسات استخراج گاز و محل اسکان کارگران حمله کردند . گروهي که نام خود را "الموقعون بالدماء" (امضاکنندگان با خون) اعلام کرده اند 41 خارجي از جمله اتباع آمريکايي، ژاپني و اروپايي را به گروگان گرفته اند.
برچسب ها: گروگان ، فرار ، الجزیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار