بهاي نفت در معاملات صبح امروز، پنجشنبه، آسيا در پي حمله به تاسيساتي گازي در الجزاير و برخورد محتاطانه بازار با اين خبر، کاهش يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بر همين اساس بهاي نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه فوريه با هفده سنت کاهش، بشکه‌اي نود و چهار دلار و هفت سنت معامله شد.
بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه فوريه هم نود و چهار سنت کاهش يافت و به يکصدو شش دلار و شصت و هفت سنت رسيد.
اين درحاليست که بهاي نفت در معاملات آسيا طي روزهاي گذشته سير صعودي داشت و ديروز به بالاترين ميزان خود از ماه سپتامبر رسيد.
ويکتور شام از تحليلگران اقتصادي شرکت پورون و گرتز در سنگاپور در اين خصوص گفت  خبرهاي مربوط به ماجراي حمله  و گروگان گيري در تاسيساتي گازي در الجزاير، بازار را بر‌ آن داشت تا  محتاطانه عمل و از خطر کردن در بازار نفت پرهيز کند.
الجزاير که حريم هوايي خود را به روي فرانسه بازکرده است تا در کشور مالي مداخله نظامي کند، ديروز هدف حمله تلافي جويانه گروهي از شبه نظاميان مسلح  و گروگان گيري خارجيان در  تاسيسات گازي تيگانتورين Tigantourine  در نزديکي مرز ليبي  قرار گرفت که دو کشته برجا گذاشت . در اين تاسيسات شرکتي الجزايري ، شرکت انگليسي بريتيش پتروليوم و شرکت نروژي استات اويل فعال هستند. 
  دو پايگاه اطلاع رساني موريتانيايي به نقل از سخنگوي  مهاجمان  اعلام کرد چهل ويک خارجي از جمله هفت آمريکايي، چند فرانسوي ، انگليسي و ژاپني  به گروگان گرفته شده‌اند.
برچسب ها: اسیا ، نفت ، مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار