وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی مسائل مربوط به دریای خزر گفت: کشورهای همجوار این دریا خواستار ساماندهی وضعیت حقوقی دریای خزر هستند تا از بلاتکلیفی نسبی نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران صالحی امروز در دومین همایش ملی دریای خزر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیر آباد بهشهر افزود:برای اینکه بتوانیم سیاست خارجی خود را در چارچوب عزت،مصلحت و موفقیت سپری کنیم نیازمند رعایت اصولی برای حفظ منافع ملی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه پایبندی به کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی یکی از اصول اصلی در سیاست خارجی محسوب می شود، تصریح کرد: نمی توانیم هرگونه رفتاری از خود برای تامین منافع ملی کشور بروز دهیم بلکه باید به گونه ای حرکت کنیم که در چارچوب باورهای دینی ما باشد و به کشور و ملت ما ظلم و تعدی نشود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران اسلامی از محدود کشورهایی است که با 15 کشور همسایه مرزهای آبی مشترکی دارد،گفت:برای تنظیم روابط ایران وهمسایگان نیازمند رعایت اصول سیاسی، اقتصادی و بین المللی هستیم.

صالحی با اشاره به راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران افزود: تاسیس این دفتر می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی و بین المللی استان های شمالی با کشورهای همسایه موثر باشد.

وی راه اندازی خطوط هوایی استان های شمالی با کشورهای همسایه دریای خزر را نیازمند امکان سنجی و کار کارشناسانه بیان و تصریح کرد: می توانیم توسعه متوازنی را در کشورهای همسایه دریای خزر با اصول و چارچوب های تعاملی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه گفت : در 33 سال پس از انقلاب علیرغم فشارهای مختلف علیه ایران هر روز بر عزتمندی کشور افزوده می شود و ایران به عنوان دغدغه اصلی مقامات آمریکایی و دستور کار اصلی سخنرانی های مقامات این کشورها قرار گرفته است./س

برچسب ها: رفع ، مشکلات ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.