دبير کل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: فلسطينيان بايد محور مقاومت خود را در محدوده کرانه باختري به کار گيرند که اين وحدت در آينده‌اي نزديک نتيجه بخش خواهد بود و بعد از کرانه باختري نوبت سرزمين‌هاي اشغالي و بعد از آن کل سرزمين فلسطين است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، حسين شيخ الاسلام دبير کل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در چهارمين همايش بين‌المللي "غزه نماد مقاومت" که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به حضور رژيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين گفت: استکبار براي حفظ اقتدار خود در سال 1897 در کنفرانس بازل اين نظريه را مطرح کرد تا پديده نامشروع اشغال در فلسطين را ايجاد کرده و آن را از نيل تا فرات گسترش دهد.

وي ادامه داد: اين رژيم نامشروع 60 سال براي تحقق هدف خود جنايات و کشتار زيادي مرتکب شد تا اينکه در سال 1947 قطع نامه تقسيم و ايجاد سرزمين رژيم نامشروع منعقد شد و در سال 1948 در اولين جنگ 78 درصد سرزمين‌هاي فلسطيني اشغال و در سال 1967 فلسطين و همسايگانش جولان و صحراي سينا اشغال شد.

وي ادامه داد: در سال 1979 قرار داد کمپ ديويد امضا شد و بعضي کشورهاي عربي- اسلامي به اين امر که اين سرزمين متعلق به رژيم صهيونيستي باشد اعتراف کردند که سادات يکي از اين‌هاست.

شيخ الاسلام در ادامه به پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 اشاره کرد و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران شعار امروز ايران فردا فلسطين را سر داده و حمايت خود از ملت مظلوم فلسطين را اعلام کرده‌ است.

‌دبير کل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: حزب الله لبنان نيز از حاميان فلسطين و جبهه مقاومت است و براساس منشور خود اولين وظيفه‌اش نابودي رژيم صهيونيستي است و اعلام کرده حتي اگر همه حاضر به سازش با اين رژيم باشند با آن سازش نخواهد کرد و امنيت اين رژيم را تهديد خواهد کرد.

وي در ادامه افزود: رژيم صهيونيستي در سال‌هاي مختلف جنگ‌هاي متعددي را عليه فلسطين انجام داده اما پيروزي‌هاي جنگ 22 روزه و 33 روزه باعث شد فشارهاي رژيم صهيونيستي عليه جبهه مقاومت محقق نشده و اين جبهه پيروز شود که پيروزي‌هاي آنها باعث شد تمام تصورات غرب که فلسطينيان را تروريست و صهيونيست را مظلوم مي‌پنداشتند برعکس شود.

دبيرکل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه در ادامه به جنگ هشت روزه غزه اشاره کرد و افزود: پيروزي در جنگ هشت روزه غزه در سال 2007 در صحنه بين المللي تغييرات جدي حاصل کرد و باعث شد غزه معادله فشار رژيم صهيونيستي خارج شده و با موشک‌هاي پر قدرتي که غزه در سرزمين‌هاي تلاويو فرود آورد ضعف رژيم صهيونيستي مشخص شد.

شيخ‌الاسلام در پايان خاطر نشان کرد: بعد از پيروزي در غزه سرزمين بعدي کرانه باختري است که مقبول‌ترين مکان است و فلسطنيان عزيز بايد محور مقاومت خود را در محدوده کرانه باختري به کار گيرند که اين وحدت در نهايت در آينده‌اي نزديک نتيجه بخش خواهد بود و بعد از کرانه باختري نوبت سرزمين‌هاي اشغالي 1948 و بعد از آن کل سرزمين فلسطين است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار