استاندار خراسان رضوي بر ضرورت استفاده از نظرات زائران پياده و آسيب شناسي اقدامات صورت گرفته در تدوين برنامه عملياتي خدمت رسانی به این گروه از زائران، تاکید کرد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمد حسين فروزان مهر در جلسه شوراي هماهنگي ستاد دائمي تسهيلات زائران خراسان رضوي با تقدير از اقدامات مطلوب و موثر اعضای ستاد، خيران و دستگاه هاي اجرايي در دهه آخر ماه صفر برای استقبال از زائران پياده، اظهار کرد: حركت خودجوش و مردمي زائران پياده كه برخاسته از عشق و ارادت خالصانه آنان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ميراثي ماندگار و معنوي از گذشتگان به شمار مي رود كه نبايد تحت هيچ شرايطي به سمت هدایت دولتي آن برویم.

وي با اشاره به اينكه 70 درصد زائران پياده را جوانان تشكيل مي دهند، افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی جنگ نرم دشمن، انفعال و بی تفاوتی نسل جوان ماست، باید از اين ظرفيت در جهت مقابله با نيت هاي پليد دشمنان، استفاده كرد .

استاندار خراسان رضوي گفت: در جهت تدوين برنامه منسجم عملياتي به منظور خدمت رسانی به زائران پیاده، بکارگیری تجربيات حاصل از اقدامات صورت گرفته و همچنين استفاده از ظرفيت تمامي دستگاه هاي اجرايي، امري اجتناب ناپذیر است.

فروزان مهر تاکید كرد: تدوين شرح وظايف، چارت تشكيلاتي و ایجاد سازمان اجرايي برای ساماندهی و ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به زائران پياده در سال آينده، می بایست از هم اکنون در دستور کار ستاد دائمي تسهيلات زائران خراسان رضوي قرار گيرد.

وي تصريح كرد: برای اثربخشي هر چه بیشتر اقدامات صورت گرفته از سوي دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي ذيربط در حوزه زائران پياده، بايد عملكرد آنان از سوي معاونت نظارت، ارزيابي و حقوقی شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران استان، به صورت مستمر، پایش شود.

استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر لزوم استمرار در آموزش عوامل اجرايي و دست اندركاران شوراي هماهنگي ستاد دائمي تسهيلات زائران استان، گفت: بايد تمامي اقدامات، برنامه ريزي ها و تلاش ها به ارتقاي سطح معرفتي زائران نسبت به امام رضا(ع)، منجر شود.

فروزان مهر در ادامه، با اشاره به اجراي «طرح ملي سفر مهر» در كشور و ميزباني خراسان رضوي از نخستين گروه زائران این طرح، از اعلام آمادگی همه دستگاه هاي اجرايي استان براي هر چه بهتر برگزار شدن اين طرح، خبر داد.

گفتني ست در ابتداي اين جلسه، معاونت هاي 10 گانه آمار و اطلاعات، اسكان و پذيرايي، بهداشت و درمان، اطلاع‌رساني و خدمات شهري، انتظامي و امنيتي، امور عمومي و خدمات، خدمات مسافرتي، فرهنگي و اجتماعي، حمل و نقل و امور پايانه ها و نظارت، ارزيابي و حقوقي، گزارشي از اقدامات خود در دهه پاياني ماه صفر ارائه دادند./س

 

 

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.