موجودی گندم در استان زنجان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن است که ۱۰ هزار تن آن به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  زنجان سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در ستاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر استان دارای بیش از 450 هزار تن فضای استاندارد گندم است که سهم دولت قریب به 110 هزار تن بوده و 340 هزار تن دیگر متعلق به بخش خصوصی است.

منصوری با اشاره به احداث بزرگترین سیلوی بتنی بخش خصوصی افزود: این سیلو با ظرفیت 100 هزار تن فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ورود آن به چرخه ذخیره سازی این محصول استراتژیک، فضای ذخیره‌ای گندم استان به 568 هزار تن می‌رسد که این میزان 3 برابر مصرف گندم استان و دو برابر بیشترین میزان خرید و ذخیره گندم در طول تاریخ استان است.

وی با اشاره به خرید به 11 هزار تن گندم از کشاورزان زنجان طی امسال و ذخیره سازی آن به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده تاکید و ادامه داد: متوسط درصد افت غیرمفید گندم‌های خریداری شده 1.1 و درصد افت مفید آن 1.3 و میزان درصد سن زدگی 1.2 بوده که از وضعیت کیفی مطلوبی برخوردار است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه این میزان خرید از 1100 محموله وارده به سیلو است خاطر نشان کرد: بهای گندم خریداری شده قریب به 47 میلیارد ریال است که 100 درصد مطالبات گندمکاران حداقل 24 و حداکثر ظرف 48 ساعت پس از تحویل محموله گندم به حسابشان واریز شده است./س

برچسب ها: گندم ، زنجان ، موجودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.