پرویز شیخ طادی با اشاره به دلایل مختلف نپذیرفتن مراسم تقدیر خو در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از نبود آرمان های فرهنگی در بین سینماگران و مدیران سینمایی گفت

پرویز شیخ طادی، کارگردان برجسته کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من امروزه خیلی از سینماگران ما دارای اهداف فرهنگی نیستند و یک اثر برجسته ای را براساس آرمان ها و اهداف فرهنگی کشور ایجاد نکرده اند.
وی افزود: از طرفی در ساخت فیلم به نیازهای جامعه و اعتراضات مردمی که حق مردم است توجه چندانی نمی شود و مورد بی مهری قرار می‌گیرند.
شیخ طادی تصریح کرد: خیلی از سینماگران ما در برابر اعتراضات مردم نه تنها پاسخی نمی دهند بلکه آنها را غیر متخصص در این زمینه تلقی می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر مردم هر کس دیگری از جامعه از جمله علما و ائمه جمعه اعتراض خود را بیان می کنند آنها را افرادی غیر متخصص در زمینه سینما و فیلم می دانند انگار که هیچ کس به غیر از خودشان نمی فهمد.
پرویز شیخ طادی افزود: متاسفانه مدیریت فرهنگی در وزارت ارشاد نقدپذیر نیست و هر انتقادی را توطئه برای خود تلقی میکند.
وی خاطرنشان کرد: در سینما ورشکستگی مالی زیاد است و چرخ اقتصاد در حوزه سینما به خوبی نمی‌چرخد و از طرفی به منافع اخلاقی کشور هم توجه چندانی نمی شود یعنی علاوه بر تامین نکردن منابع مالی اخلاق هم بر باد داده شده است.
شیخ طادی گفت: امروزه در سیستم فرهنگی ما دایره مدیریت، به صورت گروهی و قبیله ای و حزبی شده و از مشاوران متخصص در سینما استفاده نمی‌شود.
وی افزود: در برخورد با منتقدان و معترضان اصول اخلاقی و ادب رعایت نمی شود.
پرویز شیخ طادی خاطرنشان کرد: زیر ساخت جامعه اسلامی را فرهنگ می سازد نه اقتصاد و این فرهنگ است که قانون را ایجاد می کند.
وی در پایان در خصوص جشنواره فجر گفت: رویداد جشنواره فجر زمانی مهم می شود که در این فستیوال آثار مهم و برجسته ای داشته باشیم و این را باید بدانیم که جشنواره فجر ماهیت و اعتبار خودش را از محصولات فاخر خود می گیرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار