مدیر شركت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه كاهش مصرف آرد پس از هدفمندی یارانه ها و حذف صد درصدی جوش شیرین از نان، جزء استان های پیشرو در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

محسن ضیایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد افزود: میانگین كاهش مصرف آرد در كشور، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، 30 درصد كاهش یافته و این درحالیست كه این میزان در استان چهارمحال و بختیاری، بیش از 30 درصد بوده است.

وی ادامه داد: طرح حذف جوش شیرین هم از ماه گذشته در این استان آغاز شده و هم اكنون استفاده از جوش شیرین در نانوایی های استان چهارمحال و بختیاری، به طور كامل حذف شده است.

مدیر شركت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح ممنوعیت تولید آرد فاقد اسید فولیك  آهن در كارخانه های آرد استان خبر داد و گفت: با همكاری اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، مركز بهداشت استان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد، تولید و پخت نان بدون اسید فولیك در استان، به طور كامل ممنوع شده است.

ضیایی تصریح كرد: با توجه به فقر شدید آهن در كودكان و نوجوانان به خصوص دختران، غنی سازی آرد با آهن، اقدامی مؤثر برای مبارزه با فقر آهن است.

وی، راه اندازی سامانه نظرسنجی از مردم در خصوص كیفیت نان واحدهای نانوایی استان را از دیگر اقدامات این شركت در سال جاری عنوان كرد.

ضیایی ادامه داد: با انعقاد قرارداد و تفاهم نامه شركت غله و خدمات بازرگانی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت نانوایان از سال گذشته، ارائه 22 هزار نفر ساعت آموزش در دستور كار قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس این قرارداد در سال جاری نیز 22 هزار نفر ساعت آموزش به صنف نانوایان ارائه می شود.

سالانه 100 هزار تن آرد در استان چهارمحال و بختیاری مصرف می شود./س

برچسب ها: نان ، جوش شیرین ، آرد ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.