لیبل گذاری بیش از 58 هزار اصله نهال مرغوب و استاندارد با همکاری مرکز تحقیقات ثبت و گواهی بذر نهال مركز تحقیقات كشاورزی در خراسان جنوبی آغاز شد.

.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 50 هزار نهال انار و 8 هزار نهال زرد آلو و آلو است.

هزینه هر لیبل گذاری 40تومان است.

پارسال هم 73 هزار اصله نهال در نهالستانهای خراسان جنوبی شامل 57 هزار نهال انار و 16 هزار نهال آلو و زرد آلو لیبل گذاری شد.

محمدپور با بیان اینکه نهال سالم اصیل و با كیفیت، زیربنای احداث یك باغ اقتصادی است افزود: شناسه نصب شده بر روی هر نهال نشان دهنده نوع رقم، اصالت و كیفیت نهال تولیدی و به عنوان كارت ضمانت خرید هر نهال برای باغدار است.

وی با بیان اینکه تمامی كشاورزان قبل از هر گونه اقدام ابتدا محل مناسبی برای احداث باغ با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب كنند گفت: همچنین آنان باید در انتخاب رقم مورد نظر و انتخاب نهال سالم، اصیل و با كیفیت از نهالستان های مجوز دار اقدام کنند.

لیبل گذاری نهال در نهالستانهای خراسان جنوبی تا پایان بهمن ماه ادامه دارد .

رئیس تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: تمامی كشاورزان كه متقاضی خرید نهال سالم و شناسه دار هستند می توانند با مراجعه به مدیریت های باغبانی شهرستان ها و اخذ حواله مربوط علاوه بر استفاده از نهال سالم و مجوز دار از اختصاص یارانه لازم در این زمینه نیز بهره مند شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.