طرح مطالعات کشاورزی در مقیاس کوچک و طرح توسعه روستایی به منظور کاهش فقر در منطقه القورات شهرستان بیرجند خراسان جنوبی به مدت 3 سال اجرا شد.

 

تکیه بر طرح های کوچک و تاکید بر کاهش فقر با توانمند سازی روستائیان ، توانمند سازی پایه توسعه در روستاها و توجه به آموزش به عنوان مقدمه توانمند سازی با تکیه بر زنان روستایی از اصول این طرح بود.

طرح یک روستا یک محصول در کیلومتر 25 شمال استان در دهستان القورات شهرستان بیرجند در مساحت حدود 15 هزار هکتار برای 595 خانوار ساکن منطقه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مهمترین نتایج طرح های پایلوت آموزشی را روش های بهبود تکنیک کاشت سبزیجات و گیاهان علوفه ای در روستا ، استفاده از حداقل امکانات زمین و آب و نهاده ها ، آموزش و ترویج روشهای کاشت نوین و تعیین برنامه های افزایش درآمد با فعالیتهای فروش از طریق شرکت تعاونی روستایی بر شمرد .

غلامرضا هادبادی افزود : بهره گیری از تجربیات بین المللی کشورژاپن در زمینه توسعه روستا ها با محوریت توسعه کشاورزی در مقیاس کوچک به منظور ارائه راهكارهای علمی وعملی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی تدوین و ارائه طرح جامع و فراگیر به منظور بهبود معیشت پایدار کشاورزان و توسعه روستایی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد./س

برچسب ها: طرح ، مطالعات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.