بحران کشور مالی ابعاد بین المللی یافته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز ؛ گروگان گرفته شدن شماری از اتباع خارجی در الجزایر به دست اسلام گرایان نشان داد بحران مالی ابعاد بین المللی یافته است.

گروگان گیران شمار گروگان ها را چهل و یک تن اعلام کردند که در میان آنها اتباع آمریکایی، انگلیسی و احتمالا فرانسوی حضور دارند. این افراد همگی در یک میدان گازی در شرق الجزایر مشغول به کار بودند. در حمله گروگان ها به این محل یک تبعه انگلیسی و یک الجزایری کشته شدند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در این باره گفت همه می توانند متوجه رابطه عملیات فرانسه و کشورهای آفریقایی در مالی و این گروگان گیری هستند. این عملیات با هدف حفظ تمامیت ارضی مالی و همکاری کشورهای آفریقایی برگزار می شود.

مقامات الجزایر اعلام کرده اند ارتش گروگان گیران را محاصره کرده است. با این حال پیش بینی شده است هرگونه مداخله برای آزادی گروگان گیرها پایان خوشایندی نداشته باشد.بنا به گفته یکی از کارکنان این میدان گازی ربایندگان آزادی صد زندانی در الجزایر را خواستار شدند.این ربایندگان اعلام کرده اند با القاعده در ارتباط هستند و این اقدامی تلافی جویانه در قبال حضور نیروهای فرانسوی در مالی، کمک الجزایر به فرانسه و گشایش حریم هوایی خود به روی ارتش فرانسه برای حمله به اسلام گرایان است.
برچسب ها: بحران ، ابعاد ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار