وزير دادگستري خطاب به حقوقدانان بسيجي:

نتوانستيم در عرصه تحقق عدالت انتظارات مردم را برآورده کنيم

وزير دادگستري خطاب به حقوقدانان بسيجي گفت: بپذيريم که در عرصه تحقق عدالت نتوانستيم انتظارات مردم بصير را برآورده کنيم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در سومين گردهمايي بزرگ حقوقدانان بسيجي سراسر کشور اظهار داشت: کسي که براي پياده شدن احکام نوراني قرآن حرکت مي‌کند مطابق وعده الهي پيروز خواهد شد.

وي با بيان اينکه دين اسلام داراي متون بسيار قوي است ادامه داد: 1400 سال از اسلام گذشته است، اما اين دين به اندازه‌اي پويا و زنده است که ما احساس مي‌کنيم قرآن امروز نازل شده است.

وزير دادگستري تصريح کرد: انتظار مي‌رود که يکي از دستاوردهاي سومين گردهمايي حقوقدانان بسيجي سراسر کشور تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي و به کارگيري ظرفيت‌هاي استاني باشد، يعني به معناي واقعي کلمه انقلاب را در عرصه حقوقي به وجود آوريم.

بختياري با اشاره به اقداماتي که تا کنون در عرصه حقوقي انجام شده است گفت: کارهاي بزرگي تا کنون انجام شده و کتاب‌هاي ارزشمندي نيز در اين عرصه نوشته شده است، اما بايد تلاشمان را براي ايجاد انقلاب حقوقي بيشتر کنيم.

وي تاکيد کرد: هيچ سنگري بالاتر از سنگر قضا نداريم و اگر کسي شايستگي حضور در چنين سنگري را نداشته باشد بايد به خداوند پناه ببريم.

بخيتاري اظهار داشت: بپذيريم که در عرصه تحقق عدالت نتوانستيم انتظارات مردم بصير را برآورده کنيم.

وي با ذکر اين سوال که تا چه اندازه در عرصه تحقق عدالت و رفع ظلم توانسته‌ايم مردم را از خودمان راضي کنيم ادامه داد: حقوق مفهومي عام دارد به اين معنا که شامل مجموعه مقررات و اصولي است که روابط ميان اجتماعات و افراد جامعه را به صورت متقابل تنظيم مي‌کند؛ نظام حقوقي در مکتب انبيا به ويژه اسلام جامعه را براساس کرامت انساني استوار داشته است.

وزير دادگستري با بيان اينکه انسان در نزد خداوند جايگاه بسيار بالايي دارد، ادامه داد: در صورتي که نگاهي به روايات بياندازيم متوجه مي‌شويم که در رابطه با مسائل کرامت انساني چه غوغايي در روايات وجود دارد اما متاسفانه در روزنامه‌هاي خودمان مي‌بينيم که اقداماتي بر ضد کرامت انسان انجام مي‌شود و اين يعني تضييع حقوق مسلم انساني.

وي تصريح کرد: انديشه بسيجي در صورت ورود به هر نقطه‌اي در آن تحول ايجاد مي‌کند و يکي از ارکان حقوق مباحث بسيار مهم وکالت و قضا است.

وزير دادگستري با اشاره به اينکه اهميت قضا و قضاوت در آيات متعدد بيان شده است گفت: قضات و وکلا با توجه به سوگندي که ياد کرده‌اند بايد در دفاع از حق و آزادي گام‌هاي جدي را بردارند.

وي افزود: اگر قضات و وکلا با انگيزه مسائل مادي به اين سوق روي بياورند بايد بدانند که اين موضوع درست نيست و آنها تنها بايد با انگيزه الهي و اجراي عدالت در اين مسير گام بردارند.

وزير دادگستري تصريح کرد: قاضي بايد شجاع و صبور باشد و از عصمت کافي در راستاي بررسي پرونده وکلاي خود برخوردار باشد.

بختياري تصريح کرد: حقوقدانان بسيجي بايد در مقطع فعلي در راستاي مبارزه با استکبار و حمايت از ظلمي که به جامعه بشريت و انسانيت مي‌شود وارد عمل شوند و انتظار مي‌رود تحول سياسي عميقي را در اين راستا به وجود آورند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عدالت ، گردهمایی ، تحقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار