رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز از تبدیل شدن سایت حفاظت شده «دیمه» این شهرستان به مکانی امن برای انواع گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان بومی و غیر بومی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حسن آقا شیرمحمدی اظهار کرد: سایت تکثیر و پرورش آهو در منطقه حفاظت شده دیمه به منظور تکثیر و پرورش آهو و رها سازی آن در این منطقه شکل گرفته و در حال حاضر 115 هکتار از 315 هکتار آن اجراء و آهو به آن منتقل شده است.

وی افزود: در خصوص حفاظت جدی از این منطقه جمع آوری معادن درون منطقه با اقدام قضایی به انجام رسیده و جمع آوری جایگاه زباله شهرستان که در قسمتی از منطقه حفاظت شده است در دست پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز در ادامه خاطرنشان کرد: در سایت تکثیر دیمه، فضائی کاملا طبیعی با حداقل مخاطرات ایجاد شده و به همین دلیل جانوران بومی منطقه مانند روباه، شغال و انواع گونه‌های پرندگان مانند تیهو، کبوتر و پرندگان شکاری رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند که علت آن امنیت کافی، آب و فضای طبیعی منطقه است.

شیر محمدی خاطر نشان کرد: برنامه اصلی این سایت حمایت از گونه آهو و تکثیر و پرورش آن بوده که بالطبع در قالب یک اکو سیستم پایدار و پویا از گیاهان و جانوران بومی امکان پذیر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که این منطقه به یکی از زیباترین زیستگاه‌های این استان تبدیل شد.

وی در پایان از مسئولان منابع طبیعی خواست که با تصویب و اجرای طرح‌های جنگل کاری در منطقه دیمه با این اداره همراهی کامل داشته باشند./س
برچسب ها: تبدیل ، دیمه ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.