از امکانات ديگر اين برنامه مي‌توان به توانايي سفارشي سازي از طريـق تغيير در رنگ ‌بندي‌هاي برنامه و متـون ديکشنري و امکان ترجمـه مستقيم کلمات کپي شده و موجـود در کليـپ ‌بـورد و همچنيـن توانايي فشرده ‌سازي فايل‌هاي ديکشنري اشاره کرد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

يکي از پر کاربردترين برنامه‌ها که در گوشي‌هاي همراه توسط کاربران استفاده مي‌شود نرم‌ افزارهاي ديکشنري است. اگر شما از آن دسته از کاربران هستيد که به هر نوعي با جهان فناوري در ارتباط هستيد حتما به اين برنامه‌ها احتياج پيدا مي‌کنيد.

همين طور کساني که به طور خاص با زبان‌هاي خارجي در ارتباط‌اند حتما به يک ديکشنري ديجيتال همراه نياز پيدا مي‌کنند، از اين رو قبل از پيشرفت امکانات گوشي‌هاي همراه اين نياز را دستگاه‌هاي مخصوص اين کار انجام مي‌دادند که امکانات فراواني را در اختيار کاربر مي‌گذاشتند.

با آمدن گوشي‌هاي هوشمند و گسترش نرم‌افزارها با کيفيت‌هاي بالا، حالا ديگر گوشي‌هاي موبايل جاي مترجم‌هاي جيبي را گرفته‌اند. اين بار قصد داريم تا يکي از بهترين ديکشنري‌هاي موبايل را براي سيستم‌عامل آندرويد معرفي کنيم.

fora dictionary نام اين برنامه است که توسط شرکت ng-comp تا نسخه 9 آن منتشر شده است. ديکشنري fora امکانات و ويژگي‌هاي کاملي دارد که اين امکانات آن را از بسياري از برنامه‌هاي فرهنگ لغت، متمايز مي‌کند. مشکلي که در بسياري از ديکشنري‌ها ديده مي‌شود اين است که در تبديل کلمات قوي عمل نمي‌کنند و ممکن است کلمات را در مواقعي که نتيجه طولاني شود، نمايش ندهند اما در fora اين مشکل و بسياري از مشکلات ديگر نيز رفع شده و در عوض امکانات زيادي به آن افزوده شده است.

در اين برنامه شما قادر هستيد تا چندين کلمه را با کپي متن به ديکشنري به طور همزمان ترجمه کنيد و تلفظ آن‌ها را نيز با استفاده از امکان Text-to-Speech بشنويد. به گزارش بایت، در زمان تايپ کلمه مورد نظرتان براي ترجمه، نرم‌افزار به طور هوشمند لغت شما را حدس مي‌زند و اگر آن را اشتباه تايپ کرده باشيد آن را تصحيح مي‌کند. شايد شما بخواهيد تا معني چند کلمه را در روز به خاطر بسپاريد. براي اين کار مي‌توانيد کلمه جست‌وجو شده را همراه با معني آن ذخيره کنيد و علاوه بر آن هميشه کلمات جست‌وجو شده، ذخيره مي‌شوند.

از امکانات ديگر اين برنامه مي‌توان به توانايي سفارشي سازي از طريـق تغييـر در رنگ‌بنـدي‌هاي برنامه و متـون ديکشنري و امـکان ترجمـه مستقيم کلمات کپي شده و موجـود در کليـپ‌بـورد و همچنيـن توانايي فشرده‌سازي فايل‌هاي ديکشنري اشاره کرد.

يکي از ويژگي‌هاي مهم اين برنامه اين است که از فرمت‌هاي ديکشنري‌هاي زيادي پشتيباني مي‌کند که مي‌توان از بين آن‌ها به فرمت‌هاي StarDict XDXF، DSL و TSV اشاره کرد.

علاوه بر اين‌ها برنامه از امکانات Voice-Search نيز بهره برده و از آن استفاده مي‌کند. توجه داشته باشيد که براي نصب اين برنامه گوشي شما بايد روت شده باشد.

براي دريافت اين برنامه اینجا کلیک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پروين
۱۲:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۱
very good
آخرین اخبار