نتانياهو خطاب به اوباما اعلام کرد که صهیونیست‌ها بهتر از هر کسی می‌توانند درباره دفاع از منافع خود تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ببنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که صهیونیست‌ها بهتر از هر کسی می‌توانند درباره دفاع از منافع خود تصمیم‌گیری کنند.

در حالی که تنها یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری در فلسطین اشغالی باقی مانده است، نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات منتسب به اوباما گفت: فکر می‌کنم که همه جهانیان می‌دانند که شهروندان اسرائیلی تنها کسانی هستند که می‌توانند در این باره تصمیم‌گیری کنند که چه کسانی صادقانه می‌توانند نمایندگی آنها را برای حفظ منافع حیاتی رژیم اسرائیل بر عهده بگیرند.

رادیو اسرائیل به نقل از نتانیاهو افزود: طی چهار سال گذشته ما با فشارهای چشمگیری روبه‌رو بوده‌ایم و همچنان از منافع حیاتی اسرائیل و امنیت آن دفاع می‌کنیم.

این در حالی است که جفری گلد برگ مقاله نویس پایگاه اینترنتی بلومبرگ اخیراً به نقل از اوباما نوشت: اسرائیل نمی داند چه مسائلی به نفعش هستند.

بنا به اعلام گلد برگ این اظهارات اوباما اندکی پس از آن بیان شده است که مجمع عمومی سازمان ملل بیست و نهم نوامبر به ارتقای فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل رای داد. نتانیاهو پس از اعلام این تصمیم گفت به طرح های گسترش شهرک های یهودی نشین ادامه می دهد و سه هزار واحد مسکونی در شرق بیت المقدس و شهرک های یهودی نشین احداث می کند.

گلد برگ همچنین گفته است که به نظر اوباما، نتانیاهو در برابر فرایند صلح با فلسطینی‌ها منفعلانه برخورد می‌کند و کاملاً‌ اسیر دست لابی‌های شهرک‌سازی است و ادامه سیاست شهرک‌سازی باعث می‌شود اسرائیل بیش از پیش به سوی انزوای کامل حرکت کند.

اظهارات گلدبرگ روز چهارشنبه باعث عصبانیت نمایندگان راستگرای پارلمان اسرائیل شد و آنها اوباما را به مداخله در انتخابات قانونگذاری اسرائیل متهم کردند. این انتخابات قرار است بیست و دوم ژانویه برگزار شود.

مسئولان بلندپایه حزب لیکود که نخواستند نامشان فاش شود در گفتگو با یک روزنامه طرفدار دولت اسرائیل اعلام کردند: چنین اظهاراتی نشان دهنده مداخله آشکار رئیس جمهور آمریکا در فرایند برگزاری انتخابات اسرائیل است.
برچسب ها: نتانیاهو ، منافع ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار