عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بيان اينكه تحريم راهکار مناسبی برای تاثيرگذاري بر ایران پشت میز مذاکره نیست، گفت: غرب مي‌داند که ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست و طرح این مسائل بهانه‌ای برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و تحقق اهدافی است که در پشت پرده دنبال می‌کنند.

سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعمال تحریم عليه ايران از سوی استرالیا در راستای اهداف آمريكا و غرب گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که آمريکا انجام داده طبیعی است هر چند وقت یکبار کشوری را برای اعمال فشار بر ایران مامور کند.
 
وی در ادامه افزود: اگر غربي‌ها حقيقتا به دنبال حل مناقشات هسته‌ای ایران هستند بهتر است به جای اعمال فشار از این مواضع خصمانه دست بردارند و به دنبال حل مسئله باشند.

حسینی تصریح کرد: ملت ایران هیچگاه تحت فشار، تسلیم نشده و از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد چرا كه ما مصمم هستیم به آنچه که نیاز داریم دست پیدا کنیم.

عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ايران در مورد مذاکره حرفی ندارد اما به شرطی که دولت‌های غربی به دنبال حل مسئله باشند؛ غرب مي‌داند که ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست اما این مسائل بهانه‌ای برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و تحقق اهدافی است که در پشت پرده دنبال می‌کنند.

وی در پايان خاطر‌نشان كرد:‌ آمریکا و غرب تنها به دنبال بررسی وضعیت هسته‌ای ایران و یا اطمینان يافتن از نداشتن سلاح‌ هسته‌ای توسط ایران نیستند زيرا ‌بر این مسئله کاملا اشراف دارند و تنها هدف‌شان این است كه شاید بتوانند در ايران و منطقه خاورمیانه نفوذ پیدا کنند كه قطعا نخواهند توانست.

گفتني است روزنامه "گالف تودي" از گسترش دامنه تحریم‌های استرالیا علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، «باب کار»، وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرده این تحریم‌های جدید بخش‌های مالی، تجاری، انرژی و حمل‌ونقل را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در این بیانیه همچنین آمده: «این تحریم‌ها فشار را بر ایران افزایش می‌دهد تا با تعهدات عدم اشاعه هسته‌ای خود و نیز با قطعنامه‌های شورای امنیت همراه شده و در مذاکراتی جدی بر سر برنامه هسته‌ایش وارد شود».

وزیر خارجه استرالیا همچنین گفته این تحریم‌های جدید هم‌راستا با تحریم‌هایی است که از سوی اتحادیه اروپا و دیگر کشورها اعمال شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، استرالیا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار