رتبه 16 در جهان و رتبه اول در جهان اسلام نشان دهنده اقتدار ایران در حوزه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره زیست فناوری ایران در خصوص وضعیت آموزشی کشور گفت: ما در حدود 30 سال پیش با جمعیت 35 میلیون نفری حدود 175 هزار دانشجو با 200 موسسه آموزش عالی داشتیم، که اکنون با گذشت 30 سال جمعیت دانشجویی کشور به بیش از 4.5 میلیون نفر رسيده و در همه ی شهرهای بالای 20 هزار نفری موسسه آموزش عالی داریم.به بیانی دیگر ما شاهد رشد دو برابری جمعیت و رشد 20 برابری دانشجویان بوده ایم.

وی افزود: از این میزان، 50 هزار نفر در  مقطع دکتری و بیش از 400 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام بین المللی با وجود تحریم ها هم اکنون ما رتبه 16 در جهان و رتبه اول در جهان اسلام را دارا هستیم.

نادری منش خاطر نشان کرد: تمام توانمندی ما به طور اخذ وابسته به داخل بوده است و تمامی اندیشمندان ما تحصیلات خود را در داخل کشور گذرانده اند.

نادری منش اذعان داشت: یکی از اهداف ما در برنامه پنجم توسعه تربیت بیش از 25 هزار دانشجوی خارجی در کشور  است که اکنون نزدیک به 8 هزار دانشجوی عراقی و افغانی در کشور با حمایت های دولت در حال تحصیل هستند.


نادری منش هم چنین از تحصیل سه هزار دانشجو و دو هزار محقق در تحصیلات تکمیلی در زمینه ی بیوتیک در بیش از 120 موسسه آموزش عالی خبر داد./ع2

 

برچسب ها: علمی ، اقتدار ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار