مديرعامل اتحاديه چاي کاران شمال کشور حل موضوع چاي هاي سنواتي از سوي دولت را عاملي براي بهبود اوضاع صنعت چاي دانست.

مصطفي هنرالهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 10 سال از زمان توليد چاي هاي سنواتي موجود در انبارها مي گذرد و هم اکنون بحث کودشدن آنها مطرح شده است.
وي با بيان اين مطلب که قبل از سال 1389 خريد تضميني چاي از سوي دولت به دو صورت خريد برگ سبز و خريد چاي خشک انجام مي گرفت، افزود: دولت بابت مطالباتش از کارخانجات؛ چاي هاي توليدي آنان را مي گرفت و انبار مي کرد و درصورتي که مي توانست انها را بفروشد، از انبار خارج شان مي کرد.
نصرالهي ادامه داد: بخشي از اين چاي ها مربوط به دوره خريد تضميني 5 ساله سازمان تعاون روستايي و بخشي ديگر مربوط به زمان قبل از انحلال سازمان چاي سابق است.
وي با اشاره به اينکه از سال 89 دولت تعهدي نسبت به چاي خشک نداشته است، خاطرنشان کرد: در سه سال اخير چيزي به نام جاي سنواتي نداشته ايم و امسال ميزان چاي باقي مانده در انبار ها بسيار محدود است.
نصرالهي هم چنين با بيان اين مطلب که چاي سنواتي متعلق به دولت و پلمپ شده است افزود: تا زماني که دولت مجوز فروش آنها را صادر نکند،ا نمي توان اين چاي را از انبار خارج کرد.
وي ادامه داد: آمارهاي ضد و نقيضي درباره ميزان اين چاي ها وجود دارد، اما گفته مي شود ميزان آن  حدود 150 هزار تن است.
نصرالهي تأکيد کرد: حل موضوع چاي هاي سنواتي از سوي دولت سبب مي شود تا کساني که اين موضوع را دليلي براي نابودي صنعت چاي عنوان مي کنند، ديگر بهانه اي نداشته باشند .
لازم به ذکر است ميزان چاي توليدي کشور در سال جاري با کاهش روبرو بوده است./ک

برچسب ها: دولت ، چای ، سنواتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار